In der Sonne des Lebens

Jag är i Tyskland och är trött. Det spelar väl ingen roll var jag är, jag är alltid trött. Solen skiner och det är fortfarande ljust ute. Jag är på vägen att fixa mig för ikväll. Jag ska åka till min vän Anette och dricka lite vin och sedan ska vi kanske till någon klubb också. Undrar dock hur jag kommer dit, kanske mutar min bror med bensinpengar.

Jag måste skriva på svenska. Jag sitter här och funderar hur det kommer att funka. När det gäller självförtroendet med detta språk har det väl ökat men att skriva något på riktigt? Jag har ju också tappat mitt anteckningshäfte några veckor sedan på Stefans fest och har precis påbörjat ett nytt. Så det finns inte mycket på svenska nerskriven. Häromdagen (fredag natt) var jag rätt full och då skrev jag något helt utan mening haha. Vänta, ni får något på svenska nu (meningslöshet ... yay) och något på tyska som jag skrev igår på flygplanet. Jag är ju rätt produktiv ändå på sistone.

Fyllo - dikt

Ingenting är någonting,
nämligen ingenting.
Men det är också motsatsen,
till någonting.
Finns det i verkligheten,
eller endast som tanke?




Böser Beischlaf

Teufel oder Engel,
eigentlich keine mystischen Gestalten
sondern abstrakte Begriffe,
die etwas beschreiben,
das uns unser Leben lang begleitet.

Gut oder Böse,
einsam stehen
können sie nicht.
Und doch muss man sich
für eine Seite entscheiden.

Beide sind in mir,
beide bilden meine Menschlichkeit;
ich habe diese Erkenntnis gewonnen
und gebe zu, ein komplexes Wesen zu sein.

Ihr lügt euer ganzes Leben lang!
Der Engel, den ihr angebt zu sein,
wird in Wirklichkeit täglich vom Teufel gefickt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0