Aye - Tillbaka från Tyskland

Jag är i Sverige igen. Och jag vill egentligen bara åka tillbaka till Tyskland. Men det kan väl inte göras något åt det. Jag är i alla fall ledig några dagar till eftersom jag har lämnat in min kandidatuppsats i tid och uppsatsen jag ska opponera mot är inte klar än. Så jag kan vila. Och det behöver jag också. Fast att jag inte har varit full på WGT mer än en gång så känns sömnbristen och att man har gått flera hundra kilometer (kanske lite överdriven men mina fötter gjorde så ont!!). Jag har haft flera oförglömliga dagar i Leipzig och har sett flera bra konserter, har träffat massor med människor och har ätit alltför mycket skräpmat.

Resan dit gick i alla fall bra. Jag hade aldrig varit i Arlanda så det tog lite tid tills vi hittade allt men efter vi hade träffat flera till gothare så visste vi att vi hade hamnat rätt. När vi hade anlänt i Berlin letade vi efter bussen till Centralstationen och hittade hållplatsen typ tre kilometer bort från terminalen. Jobbigt sträcka att gå med 50 kilo baggage! Vi hade en timmes väntetid i Berlin så vi käkade något och spanade in folk. Hela Centralstationen var ju fullt med gothare. På tåget träffade vi på ett gäng brittiska gothare som endast pratade om olika outfits. De var så drygga!! I Leipzig hämtade mina vänner Sabine och Markus oss. Roligt nog träffade vi också på Marc-Antoine, en kompis från Paris. Vad liten världen är!! Hemma hos mina vänner fick vi god tysk mat, drack vin och pratade i flera timmar. Sedan var det sängdags. Det var ju mycket som väntade oss inom de kommande dagar ...

Vid Arlanda

Hos Sabine och Markus ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0