Hemresan och Berlin

Då var det dags att åka hem igen. Vi var inte så glada för det, festivalen gick över alltför snabbt. Men det fanns ingenting man kunde göra. Vi tog tåget från Leipzig till Berlin. Eftersom flyget inte skulle gå innan kvällen bestämde vi oss för att göra en sightseeing-tour. Det är kanske lite töntigt men Anders hade aldrig varit i Berlin förr och vi hade inte hunnit att se allt på egen hand. Så vi satt oss på en buss, betalde 15 Euro och åkde genom Berlin i tre timmar. Det var faktiskt rätt trevligt. Vädret var fint och vi såg det mesta som är sevärt i staden. Jag menar, självklart hann vi inte med muséer och sådant men det tar vi en annan gång (dessutom har jag ju varit i Berlin så många gånger att jag egentligen och verkligen har sett allt). Jag vart helt fan girl mässigt när vi stannade framför Humboldt-universitetet. Jag tänkte på alla de stora män som har jobbat där. Hur som helst, det var fina tre timmar och nästa gång ska jag visa Anders stan på egen hand.

Vi åkde till flygplatsen där typ alla från säkerhetspersonalen till Duty Free shop personalen frågade efter festivalen. Lite roligt faktiskt. Andra svenskar kom senare också och några sov på golvet och andra såg bara allmänt sura ut. Roligt roligt. Resan gick bra och vi var hemma runt klockan 1 på natten. Allt var över.

Leipzig Hauptbahnhof



I Berlin



Framför Brandenburger Tor



Framför Reichstag



Starbucks Coffee <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0