Wave Gotik Treffen 2010 - Dag 1

På fredag spelade inte ett enda band som vi ville under dagen se så vi bestämde oss för att endast hänga på Agra. Det är där campingplatsen, marknaden, många matställen och den största konserthallen ligger. Så efter att vi hade handlat på morgonen (man behöver ju mat också) gjorde vi oss klara för att åka. Först behövde vi dock våra festivalband som vi hämtade vid Moritzbastei. Där träffade vi (av slump och igen) på Marc-Antoine och hans flickvän Christine. Vi fyra åkde då till Agran och promenerade lite över marknaden. Jag köpte en hatt, en solfjäder (det var så varmt under de dagarna!!) och Anders köpte ett par skor. Sedan gick vi ut igen och skaffade oss lite mat, det blev Döner självklart! Vi träffade mina vänner Chrissy och Seppi och hängde med dem i flera timmar. Vi undvek lite svenskarna som var jättefulla, skrek och betedde sig illa. Alltså inte alla av dem. Men några. Vi hörde också några tyskar prata dåligt om svenskarna. Ush. Hur som helst. Vi träffade också på vår vän Nick från London och min brevvän Kerstin.

Vi åkde hem till Sabine och Markus' lägenhet en snabbis runt klockan 21 och sedan begav vi oss till Gothic Pogo Party. Den befann sig i det värsta kvarteret. Det var mörkt, det var bara övergivna fabriker och det tog oss lite tills vi hittade stället. Då hade vi missat alla tre band som skulle spela. Great. Så vi orkade inte betala 10 Euro för endast några dj:ar och stod endast utanför. Där träffade jag på en kille från Wien, Michael. Han är så snygg! Jäklar alltså! Hur som helst, efter vi hade pratat i 15 minuter kom vi fram till att vi känner varandra från myspace och hade skrivit lite meddelanden med varandra också. Roligt det. Självklart kom Marc-Antoine och Christine senare också. haha. Men det blev lite tråkigt att endast stå utanför så Anders och jag bestämde oss för att åka hem. På vägen till spårvagnsstationen träffade vi på min kompis Marcus från Hamburg. Så kul att träffa så många människor man känner! Spårvagnen gick inte längre så vi tog en taxi hem (efter ha druckit mycket för mycket öl!!). Jo, det var första dagen.

Anders innan vi åkde

Och här är jag

Marc-Antoine och Christine på spårvagnen

Jag och Anders på spårvagnen

Innan vi gick in på festival-området

På marknaden

Med Chrissy

 

Med Kerstin

Med Stefan och Wenka

Med Seppi

På vägen till Gothic Pogo Party


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0