Wave Gotik Treffen 2010 - Dag 2

Andra dagen. Jag var trött och bakis. Men jag gick upp rätt tidigt (klockan 11 haha) för att fixa mitt hår. Det tog rätt lång tid eftersom jag inte hade den rätta spegeln men jag lyckades slutligen. Anders var i stan och promenerade lite medan jag fixade mitt smink och min outfit. Han hatar att vänta och jag förstår honom. Han är ju klart inom en halv timme medan jag behöver flera timmar tills jag är nöjd med hur jag ser ut.

Den dagen spenderade vi på Felsenkeller, en location som ligger jättenära där vi bodde så det tog oss inte ens 10 minuter att promenera dit. Vi gick in en snabbis och på en gång träffade jag på min engelska vän Emi. Jag känner henne från internet i flera år så det var väldigt kul att träffa henne. Vi sprang runt lite och såg bandet Christ vs. Warhol som var jättebra. Jag blev verkligen en beundrare av dem. Vi blev hungriga och satt oss ner utanför stället och hängde lite med svenskarna. Dessutom träffade jag Melli som känner från Kiel och som gav mig alltför mycket av sin sprit. Haha. Inne i klubben igen träffade vi på Micke och Viktoria och vi småpratade lite tills någon tjej började komma fram till oss. Det var Rachel, en kompis från Australien. Hur stor är chansen att träffa sina vänner från Australien? Hennes pojkvän Lyle var också där så vi hängde med dem medan vi tittade på Ghost och Twisted Nerve. Efteråt träffade jag flera av mina kompisar från Kiel och vi drack lite öl tillsammans och blev fotade jättemycket. Jag kände mig nästan som en kändis haha. Nick, Michael och en kompis från Holland (Menph) kom senare också så vi var en rolig skara från hela världen. Vi såg Bloody Dead and Sexy som jag ju älskar. Jag var så glad att kunna se dem i konsert. Sist spelade Sex Gang Children. De var tyvärr rätt tråkiga. Jag vet inte, det finns några låtar av dem som jag tycker om att lyssna på men live är de inte alls så bra. Dessutom känns sångaren Andi som en snuskig gubbe. Vi ville egentligen till Gothic Pogo Party efteråt men eftersom vi var fulla och våra fötter gjorde ont gick vi hem istället. Det var andra dagen.

Innan vi gick ut

Anders äter

Med Sophie och Adina




Med Emi



Med Micke, Rachel och Viktoria



Med Knut, Jana och österriken Michael



Med Bine, Stefan och Wenka



Med Menph



Jag posar



Med Markus



Med Kottla och Viktoria



Bloody, Dead and Sexy



Sex Gang Children


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0