Wave Gotik Treffen 2010 - Dag 3

Jag var bakis och trött. Men efter fyra kopp kaffe orkade jag börja styla mig. Det var jättevackert väder och dessutom var det ju dagen då Alien Sex Fiend skulle spela. Anders var in i stan för att hämta en autograf av Veljanov för mig .. det var en officiell signeringstimme. Vad glad jag blev när jag höll autgrafen i handen! Vi hängde lite med Sabine och Markus och kom inte iväg förrän klockan 5 på eftermiddagen. Men det var lugnt, alla band vi ville se spelade på kvällen.

Vi åkde till Agra. När man kommer på festivalområdet står det alltid en rad av kanske 30 professionella fotografer. Och plöstligt sa det klick klick klick. Alla av dem stod kring mig och fotade loss. Jag var helt förvirrad. Men det kändes också kul. Lite vain får man ju vara. Vi träffade på Micke och Markus och åt onyttig snabbmat. Jag träffade också Sebastian igen och vi bestämde oss för att supa tillsammans senare. Svenskarna hängde på samma plats som vanligt och många andra som jag känner satt också där så vi begav oss dit. Jag var också på marknaden en snabbis och köpte en ankh-hänge. Vi såg Faith and the Muse som var fantastisk. Det var en spännande show och sångerskan har en oerhört vacker röst. Där träffade jag också på några tyska vänner och min italiensk kompis Alessandra. Sedan hängde vi ute igen. Jag satt en stund hos Emi från England och Anders kollade på marknaden igen. Sebastian och jag träffades igen och vi drack Met och pratade om förflutna tider. Vi bestämde oss för att kolla lite på LaCrimosa och vi hade faktiskt rätt kul på denna konsert eftersom många låtar känner man ju igen från 90-talet. Folk fotade mig och Seppi rätt mycket, jag kommer inte ihåg hur många gånger vi stod där och posade. Sedan gick han till Fetish-partyn medan jag och Anders väntade på att Alien Sex Fiend skulle börja. Jag gick fram mot scenen medan Anders stod bak någonstans. Konserten var så bra! Hela atmosfären var fantastisk! Jag hamnade till och med i första raden ett tag men trycket började bli för mycket för mig så jag letade efter Anders istället och dansade i bak. Jag träffade på mina australienska vänner och vi dansade och hade väldigt kul (dock var fotograferna rätt irriterande .. de frågade inte ens om de skulle kunna fota oss .. de bara gjorde det. En var dock snäll och lät mig posa :P). Konserten gick till fyra på morgonen och vi tog en taxi hem till Markus och Sabine och somnade på en gång. Det var tredje dagen.

Veljanov signerar min autograf :D



Och så jag igen innan vi gick ut



Med Markus och Sabine



Med Sebastian



Anders och Micke



Markus och jag



Igen



Folk



Med Marrek och Kottla



Med Alessandra



LaCrimosa konsert med Sebastian



Scenen vid Alien Sex Fiend konserten



Alien Sex Fiend <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0