Wave Gotik Treffen 2010 - Dag 4

Och då var det redan sista dagen av festivalen. Vad snabbt det gick. I vanlig ordning sprang Anders runt i stan medan jag sov ut och senare började styla mig. Han kom hem med en jättemumsig salat och vi käkade medan vi tittade på Futurama på tyska. Jag saknar Futurama!! Hur som helst, när vi ville gå ut började det plötsligt ösregna och åska så vi väntade ett tag till. Det gjorde att vi missade Zeraphine-konserten :(

Vi åkde till Agran för att en sista gång kolla runt på marknaden (och jag köpte någonting igen .. grrrr). Jag blev fotad många gånger igen. I am pretty. Haha.  Vi träffade på det svenska gänget och hängde med dem lite innan vi bestämde oss för att åka därifrån. Vi visste dock inte vart vi skulle åka .. antigen var det psychobilly eller deathrock och gammal goth. Vi träffade australierna på spårvagnet och vi följde med dem, det blev deathrock. När vi kom fram vid Parkbühne hörde vi de sista tonerna av Zeraphine, vi var lite besvikna, hade varit kul att se dem live igen. Vi träffade i alla fall massor med människor igen och hängde lite utanför innan Kommunity FK började spela. De var rätt okej men jag hade förväntat mig lite mer av dem. I alla fall kan jag säga nu att jag har sett dem live. Sven Friedrich, sångaren av Zeraphine, sprang runt bland folk och Michael (österriken) tyckte att det var roligt hur jag och Therese spånade efter honom hela tiden. Så han gick fram till honom och frågade om vi kunde ta ett kort med honom. Vad pinsamt!!! Men jag har ett till kort med Sven nu, haha. Sista artist som spelade var Gitane Demone. Hon var fantastisk bra! Vilken artist alltså. Det var den bästa avslutning på festivalen som man kunde få. Yeah. Vi åkde hem och började packa eftersom nästa dagen var det dags för hemresan ...

*pose*



Sophie och jag



Anders och några av det svenska gänget



På marknaden



Vid matställena



On the runway



Spårvagnsstation



Jag, Sven Friedrich och Therese



Anders och jag



Kommunity FK



*pose*



Jag hade ont i fötterna ..



Framför dörren av det stället vi bodde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0