...

Jag lyssnar på Peter Murphys album "Unshattered" från 2004. Albumet känns fortfarande som en kopia av David Bowies musik. Det är helt okej men lite oinspirerat. Men jag behövde lyssna på något annat än Deine Lakaiens nya album "Indicator" som jag har haft på repeat i flera veckor och som är fantastiskt bra.

Jag har börjat en terapi för paniksyndrom och kommer förmodligen inom en snart framtid också börja en terapi för social fobi. Jag hoppas verkligen att det hela hjälper. Jag måste ju kunna fungera som människa. Så terapin är det som jag har jobbat med hela veckan. Det har varit intressant och jag har redan lärt mig mycket.

Annars så var det tenta-vecka så jag skrev en hemtenta som jag skickade in på onsdag. Ingen aning hur det gick. Jag var inte särskilt motiverat och skrev om ett tema som var helt löjligt. Vampyrer i litteraturen. Godkänt kommer jag väl bli och eftersom jag inte bryr mig om betyg den här terminen är jag inte för orolig. Om två dagar börjar nästa delkurs som verkar vara intressant. Kultur, demokrati och 68-rörelse. Jag har försökt förstå hur jag ska göra nästa termin och studievägledaren i litteraturvetenskap var trevlig och allt men jag är fortfarande förrvirrad. Ska väl skriva till honom igen och fråga. Men det blir defintivt någonting med masterkurs/masterprogram i litteraturvetenskap. En praktikplats har jag fortfarande inte hittat än. Jag är nära att ge upp. Jag undrar vad det handlar om .. alltså varför jag inte får en. Jag har bra betyg och mitt cv är okej, jag har har ju också jobbat en hel del i Tyskland. Kanske det är mitt efternamn? Bläh.

Jag har varit ute i naturen en del under de sista få dagar. Egentligen hatar jag promenader och naturen inspirerar mig sällan. Men sedan jag har behövt varva ner och ta hand om mig själv kan jag även tycka om lugnet. Och vi har ju en stor sjö alldeles utanför huset så jag satt några gånger på en bänk och bara tittade på vattnet. Ny och bra känsla.

Igår spenderade jag alltför mycket pengar i Skärholmen. Jag hade tre saker på min lista och kom hem med en massa fyllda plastpåsar. Dessutom vet jag nu att jag inte har någon aning om vilken behå-storlek jag har 0.o Konstigt problem. Jag ska väl mäta mig och sedan jamför mig med en lista. Inte lätt att vara kvinna. Vi tittade på filmen "Avatar" igår och jag tyckte att storyn hade flera fel och konstigheter. Jag hade gärna sett den i 3D så jag hade mer koncentrerat mig på de visuella effekterna istället för själva innehållet.

Vid sjön igår (Anders var med och tog kortet)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0