Framsteg?!?

Jag är trött idag. Jag var inte i sängen förrän två och katten väckte mig halv sex eftersom hon ville ha mat. Jag har sovit några timmar till men ändå känner jag mig inte riktigt utvilad. Men det är söndag så jag behöver inte känna som om det fanns en hela massa måsten. Jag ska laga mat och skriva brev. Det är min plan för idag. Kanske träna och titta på film också. Att träna måste jag nog. Jag vet att min viktuppgång inte är helt mitt eget fel men jag är den enda som kan göra något åt problemet. Men just nu vill jag njuta lite av att göra ingenting. Batzy ligger i mitt knä och myser. TV:n är på och jag vill snart duscha. Ah, sköna lata söndager.

Jag har äntligen hört något från DBT-enheten i Liljeholmen. Jag har en tid den 21:a. Jag är fortfarande inte helt hoppfull men det känns bra att det hela med bedömningar och tester sätter igång. Jag har slutat att självskada på det sättet som syns. Och nu börjar jag oroar mig att det kanske är ett tecken på att jag inte har Borderline och att det kommer stå mig i vägen för terapin. Vad om jag inte mår tillräckligt dåligt?!?

Vi var ute igår kväll. Jag vet själv inte riktigt hur det har hänt. Men Anders hade den smarta idén att låna bilen från hans syster (de använder bilen ändå så gott som aldrig) så jag hade det lite lättare att komma hem när jag bryter ihop eller något. Hur som helst, vi var på Grottan där Jimmy hade organiserat en gothklubb-kväll. Det var tyvärr inte så mycket folk där (så där 40 stycken kanske) men jag hade ändå roligt. Alla var jättetrevliga och jag kände mig på en gång tryggare. Jag hade en hel del ångest i början men jag försökte andas rätt för att lugna ner mig och det hjälpte. Jag drack ingen alkohol vilket kändes lite konstigt och jag fick frågan om jag har blivit nykterist flera gånger. Jag vet bara inte hur jag reagerar på alkohol efter en sådan lång tid (det var sex månader sist jag drack en öl) så jag vill vara försiktig. Det var jätteskönt att träffa folk och att ingen verkar ha glömt oss. Även ägaren av klubben kom ihåg oss och blev jätteglad när vi kom in. Haha. Jag är stolt över mig själv, att jag försökte. Jag är trött på att stänga mig in. Jag har pratat med några så det blir nog en hel del träff och sådant framöver. Jag ska se hur mycket jag orkar.

Nej, nu ska jag duscha och sedan äta något. Njut av det fina vädret mina läsare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0