*insert awesome rubrik*

Hej! Jag heter Nina och jag är trött. Jag försökte sova med endast en sömntablett igår för att få lite effekten av Zoplikon tillbaka. Jag har hört att om man skippar tabletten en natt så hjälper den bättre nästa natt. Jag hoppas nu att det stämmer. Jag har nämligen inte sovit väldigt bra. Först kunde jag inte somna och så vaknade jag ofta under natten. Mitt liv är så jävla fucked up. Att inte kunna sova utan sömntabletter är verkligen inte roligt.

Jimmy ringde mig tidigt på förmiddagen, precis när jag hade gått och lagt mig igen. Han var i Fittja och ville komma förbi. Jag hade förträngt att vi hade pratat om att träffas på torsdag när vi sågs på Grottan i lördags. Eftersom han redan var i Fittja kunde jag ju inte skicka hem honom igen. Så han kom upp och medan jag duschade surfade han på internet. Stackarn har ju ingenting internet hemma. Vi gick på utställningen "Tillsammans" på Mångkulturellt Centrum, det var ju egentligen därför vi ville träffas. Det var trevligt att träffa de fina människorna igen som hade jobbat med utställningen. Det blev en massa kramar och snälla ord. Jag såg min text, alltså ett citat från texten jag hade skrivit. Det var jättestort, den täckte nästan en hel vägg! HA! Utställningen var intressant och det var kul att se resultatet. Efteråt bjöd Jimmy mig på glass och vi gick ner till sjön, satt oss på en bänk och njöt av det vackra vädret. Så skönt att vintern äntligen är över! Strax efter vi hade kommit hem igen kom vi fram till att det kanske var dags för riktig mat. Så vi gick till LIDL och handlade onyttigheter. Jimmy hittade dessutom ett fint par skor i en liten affär. Jo, och så hängde vi bara. Vi lekte med katten, myste med katten och diskuterade filosofi och flummigheten i mindfulness. Han åkte runt halv åtta och sedan dess har jag bara tittat på TV.

Jag har verkligen kämpat idag, försökt att ta det lugnt, andas rätt och koncentrera mig på vad som händer kring mig. Nu är jag helt slut. De hemska tankarna har återvänt och jag vill sova. Sova bort ångesten. Att den alltid måste komma tillbaka :( Jag tror att det blir en mys-helg hemma. Vi är bjuden på fest på lördag men jag är inte mycket för mer socialt umgänge den här veckan. Jag vill bara slappna av. Men det var trevligt att träffa Adam och Jimmy. Det är skönt att veta att jag har vänner.

Jimmy och Batzy

Haha, katten ville inte vara på bild med mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0