Sömn efterlyses

Jag har haft lite sömnproblem på sistone igen. Jag vaknar flera gånger under natten och kan ibland inte somna om. Och det trots sömntabletterna. Läkaren vill inte ge mig några nya sömntabletter så jag vet inte vad jag ska göra :( Idag blev jag väckt klockan 6 av katten. Jag har ingen tung sömn längre och vaknar av det minsta ljudet. Jag kunde så klart inte somna om och irrade runt i lägenheten under flera timmar, ångestfylld och trött. Jag gick och la mig klockan 10 igen och har i alla fall lyckats sova två timmar till. Tyvärr har ångesten blivit starkare. Jag har inte hunnit träna så jag hoppas att jag orkar det ikväll. Batzy sover självklart nu. Jag vill också sova mer!!

På eftermiddagen har jag en tid hos C. Jag vet fortfarande inte om jag vill sluta gå dit eller inte. Men jag känner mig själv, jag försöker alltid undvika konfrontationer så jag kommer förmodligen inte säga något. Jag tror inte att det blir mycket från min sida idag, jag kommer sitta där skakandes av ångest och inte komma ihåg vad hon sa efteråt. Vilken idiot jag egentligen är.

Igåg kväll kom Per förbi. Det var ett kort men trevligt besök. Jag vet ju att jag tycker om sällskap, nu måste endast min ångest ge vika och allting blir bra igen. Man får ju drömma! Jag hann också skriva ett långt brev och läsa lite mer i Stephen Frys bok. Det känns lite dumt att se hur mycket jag har hunnit med igår och hur lite jag har gjort idag så länge. Jag ska nog diska och städa undan lite, sedan laga mat och duscha och gå till mötet med C. Jag känner mig kanske lite nyttigare efteråt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0