Gnällmaskin

Igår var jag trött på min själv. Idag är jag trött på ångesten. Kan den inte låta mig vara i fred ibland? Jag vill så gärna kunna planera saker och ting men det går inte eftersom sannolikheten av att jag kommer att må piss är stor. Öh. Och så var jag så dum och åt ris a la malta idag. Smart move av någon som har problem med laktos. Jag mår illa. Jag är en gnällmaskin!

Jag har försökt träna idag. Alltså jag hade träningskläder på mig men efter att ha stirrat på träningscykeln i en timme gav jag upp. Jag bytte kläder igen. Motivationen är alltså noll idag. Jag har färgat mitt hår svart igen. Jag vet inte varför det växer så här snabbt, jag får utväxt redan efter två veckor och efter en månad måste jag defintivt färga håret igen.

Sedan har jag varit ute (enligt min hemuppgift! HA!) och hämtade ett paket. Jag har fått käderna som jag hade beställt på H&Ms hemsida. Och jag var helt överrasked, alla kläder passade faktiskt. Så jag har faktiskt bara gått upp en storlek. Det är ju också alltid lite tricky med H&M, man måste nästan alltid ta en storlek större än i andra affärer. Hur som helst, jag är inte lika fet som jag trodde.

Ikväll har vi tittat på den sista Harry Potter-filmen. Jag saknade några delar som fanns med i boken men annars var det en bra film. Jag blir riktigt kåt av Alan Rickmans röst. Dessutom är ju Snape också min favorit-karaktär. Jag har aldrig varit helt besatt av Harry Potter-böckerna men jag har läst dem alla och är nu lite ledsen eftersom  det hela är över. Hur som helst, jag kunde koncentrera mig på filmen. Trots ångest. Nu har dock ångesten tagit över igen. Of course. Grrr.

Vi ska kanske till julbord på IKEA imorgon. Jag har fått lite pengar från min mamma till Nikolaus (en tysk högtid ..) så varför inte göra något roligt med pengarna?!? Men allt beror på mister anxiety. Japp, min ångest är manlig. Jag vill också börja med att skriva min livshistoria, eller jo, vad det nu ska vara. Någon som har gjort DBT och vet vad de förväntar sig som man skall skriva? Jag har nog ingen ork med en 1000-sidig självbiografi. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0