Julbord på IKEA - jag är duktig

Jag försöker just nu att gå ut varje dag. Jag har ju lovat mig själv att satsa på terapin nu. Jag kommer förmodligen ändra mig efter gruppterapin på tisdag. Haha. Men för att få mig lämna lägenheten måste det finnas någonting vettigt att göra. Att promenera är det tråkigaste som finns för mig. Att bara gå till porten och röka en cigg känns värdelöst. Så jag föreslog att vi skulle gå till IKEA eftersom de har julbord och det kostar endast 99 kronor per person. Jag har ju fått lite Nikolaus-pengar från min mamma (yay för meningslösa tyska högtider!).

Så vi åkte till IKEA runt klockan 15. Jag skakade i bilen och hade en hemsk panikattack när vi stod i kön till maten. Men sedan gick det bra. Vi åt allt för mycket mat. Istället för två tallrikar tog vi fyra. Men sedan promenerade vi i två timmar runt på IKEA så de flesta av kalorierna har nog försvunnit. Jag är fortfarande äckligt mätt. Vi köpte några småsaker, som en julstjärna (alltså blomman) och lite saker och ting för köket och badrummet. Och leksaker för katten. Nu är jag trött. Riktigt trött. Jag har inte sovit mycket under natten och har haft hemska och underliga mardrömmar. Ikväll ska det bli Imovane, då slipper jag i alla fall mardrömmarna. Dessutom kommer ångesten ikapp mig nu.

Jag har till och med börjat med att skriva min livshistoria. Jag ska hålla det kort. Det känns inte så bra att berätta om allt för personliga saker. Jag känner mig inte trygg nog med terapeuten än. Hur som helst. Jag vill skriva lite brev nu men pojkvännen vill titta på DVD. Mina tråkiga problem.

Suddig bild .. jag har en överstor tröja på mig men det ser mer ut som om jag vore överstor.

I bilen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0