Krångel

Jag blev väckt av katten halv åtta, efter bara fyra timmars sömn. Jag gav henne mat, städade hennes låda och gick och la mig igen. Jag sov i alla fall till 11 så jag är lite mer utvilad än vad jag var igår. Men nu har jag inte motivation till någonting. Jag borde nog träna snart. Det blir svårt, jag har nämligen en helvetes ångest och känner hur jag tappar grepp om verkligheten allt mer. Jag är också ledsen och kan inte riktigt säga varför.

Egentligen skulle jag till biblioteket idag och skaffa ett bibliotekskort. Jag ville gå dit på måndag men då hade de stängt på grund av någon personalutbildning. En timme sedan kom jag på att min pojkvän fortfarande har mitt leg. Han gick och handlade igår kväll och hämtade ett paket ut för mig (massor med godis av en tjeckisk vän). Och för att få paketet behövde han ju mitt leg. Nu är han på jobbet och kommer inte hem förrän klockan 17. Biblioteket stänger 16. Fan! Det var ju min hemuppgift från individualterapin, att skaffa ett bibliotekskort. Först så var jag sur och jobbig på gruppterapin igår och så har jag inte gjort hemuppgiften för individualterapin. Bra gjort. Verkligen. Gah. Jag ser inte fram emot Ks blick imorgon, besvikelse. Kanske jag ska avboka tiden?!? Det är nog lite för extremt.

Jag fick en e-post från CSN idag, att jag borde ansöka om studiemedel nu. Men jag hade ju tackat nej till alla kurser jag hade anmält mig till. Nu kollade jag på CSN och som jag har förstått så skulle de komma med betalningskrav nästa år. Jag fick panik. Jag har ju inga pengar. Jag kommer att få betalningsanmärkningar. Baaaaaah. Så jag kollade efter distanskurser man kan anmäla sig sent på. En distanskurs kommer jag nog klara av. Men jag vet självklart inte om jag kommer in. Jag har hittat en som är på Linnéuniversitet: Litteratur och psykologi. Den är på grundnivå (tror jag?!?) så det blir inte allt för höga krav. Och så kan jag fördjupa mig lite mer i litteraturteori. Jag vill ju skriva min masteruppsats om någonting kring sjukdomar, hälsoideal och litteratur under 1800-talet. Det passar ju, lite i alla fall. Jag vet inte när jag kommer att få svar om jag har blivit antagen. Jag har aldrig fattat det där med sen anmälan. Det gäller nog att vänta. Hur som helst, kursen går hela vårterminen på halvfart och har 15 hp. Det skulle betyda att jag fick 50% CSN. Om jag då bli beviljat. Hur skönt vore inte det? Men med min tur så kommer jag inte in. Kanske det blir krångel eftersom jag har svarat nej till mina första val. Vem vet. Men det vore en bra lösning.

Nu ska jag kolla om biblioteket är öppet imorgon på förmiddagen. Kanske jag hinner dit innan individualterapin. Jag känner mig redan stressad. Men jag vill inte sabba terapin, jag vill inte att de börja tvivla på mig. Jag skapar min ångest. Jag är mörkrets härskare. Jag behöver kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0