Sjukdom ovanpå sjukdom

Jag är så gnällig just nu. Allting irriterar mig bara. Jag tror att jag håller på att bli förkyld. Jag har hosta (och astma) i tre dagar nu och min röst försvann igår. Jag låter som en 80-årig man som har rökt och druckit whiskey hela sitt liv. Och nu börjar jag nysa hela tiden. Och hela min kropp gör ont. Dessutom har jag min mens. Men allt detta betyder inte att min ångest har krympit på något sätt. Ibland är den dock inte riktig påtaglig eftersom jag koncenterar mig endast på mina kroppsliga besvär. Det är synd om mig :( Jag är faktiskt jätteäcklad av mig själv. Viktuppgången gör mig helt galen! Jag tors inte ens riktig kolla i spegeln. Så idag är det skamen och självhat som har överhand. Och självmedlidande. Hell yeah.

Jag har inte gjort särskilt mycket de senaste dagarna. Fredag var en av de mest oproduktiva dagar. Jag hade tagit Theralen kvällen innan och jag var helt förstört. Jag låg egentligen bara i sängen. Jag försökte att titta på TV men fattade ingenting. Det är väldigt givande att ta Theralen, IQ:en sjunker med ungefär 50 poäng och man känner sig ännu mer värdelös. Igår så försökte jag rycka upp mig så jag tränade faktiskt (wooohoo) och städade hela vardagsrummet (med bokhyllorna, jävla kamp) och dammsög lägenheten. Vi tittade på DVD på kvällen (Twilight-Eclipse ... åh vad jag ropade åt filmen .. vilka dumheter alltså! Varför bär den ena killen egentligen aldrig någon skjorta?!? Dum film!!). Idag har jag än så länge läst 150 sidor i "Idioten", alla dessa ryska namn förvirrar mig. Det måste minst finnas 200 personer som är med. Galenheter. Men jag kunde i alla fall koncentrera mig lite idag. Det blir kanske lite mer läsning senare. Jag har ju inte ett enda brev att svara på :( Aye, och kanske träna. Jag behöver träna, min feta kropp äcklar mig. Dessutom känns som ett lagom straff eftersom jag är sjuk så det kommer bli jobbigt. Det förtjänar jag, är ju mitt eget fel att jag har tappat kontrollen över mitt ätande!!

"Bläh!"

 

Att bada = kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0