Valentine's Day

 

 

Jag tänkte att Marilyn Manson's låt "Valentine's Day" vore en bra början för detta inlägg. Jag tycker nämligen att Alla Hjärtans Dag är en kommersiell uppfinning, nästan lika illa som jul. Om man älskar någon skall man visa det varje dag och inte endast en enda dag om året. Kommersialismen = skit! (haha, det lät väldigt fjortis anarkistiskt).

 

Jag är fortfarande sjuk, det blir bara värre. Jag har ont i mina öron och hör väldigt dåligt och känner mig febrig fast att jag inte har feber. Snuvan, hostan. Jo, ni förstår. Från och med idag tar jag endast 15 mg Sobril (mina lungnande) om dagen. Det känns inte bra alls. Jag vet inte riktigt hur jag ska dela det. Jag skulle kunna ta 7,5 mg två gånger men det hjälper inte ett dugg. Eller så tar jag en gång 15 mg, då mår jag i alla fall okej under några timmar. Beslutsångest.

 

Jag har sovit riktigt dåligt inatt, vaknade klockan fyra och mådde inte bra alls. Jag somnade om vid nio och sedan vid lunch hade jag fått några timmar till sömn. Anders och jag åt lunch ute idag, inte speciellt därför att det är Alla Hjärtans Dag, mest därför att jag måste komma ut mer. Och fy fan, vad jag ångrar mig nästan att vi gjorde det. Det var så kallt!! Jag hade massor med kläder på mig men jag frös ändå. Can't it be spring already?

 

Jag har försökt att börja sticka idag. Jag har alltid varit dåligt på handarbete men jag ville försöka ändå. På avdelningen var det många kvinnor som höll på med handarbete så jag trodde att det vore något för att lugna ner mig. Men jag blev bara aggressiv och besviken på mig själv istället. Men jag ska ge det ett nytt försök imorgon, jag måste bara hitta ett bättre tutorial på internet, de är alla för snabba för mig som nybörjare. Är det någon som kan lära mig att sticka!?!

 

Jag fick en kallelse för att träffa en arbetsterapeut på onsdag klockan 15, klockan 14 samma dag träffar jag min andra terapeut. Det blir jobbigt, två timmars psyksamtal medan jag är sjuk och inte har massor med tabletter att lugna ner mig med. Jag kommer förmodligen springa därifrån mitt i samtalet. Gaaaah.

 

 

Sjuk Nina

Yeah

Jag försöker imitera Lady Gaga eller något .. (mina ben är inte så feta, det är bara massor med strumpbyxor och legwarmers och sådant!)

 

Glad Anders


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0