Vilken dag som helst

Jag kom precis på att det är lördag. Om man inte har någonting vettigt att göra under veckan så känns egentligen varje dag som lördag, eller helg, eller måndag. Eller som vilken dag som helst. Jag har inte uppdaterat bloggen igår eftersom jag hade en fruktansvärd dag, jag orkade med ingenting och var helt borta i huvudet på grund av ångesten. På kvällen lungnade det sig lite så att jag i alla fall hann titta på en film med en naken Viggo Mortensen och sedan en dokumentär om religiös fundamentalism.

Idag tvingade jag mig själv till att göra något. Jag vet inte varför men jag känner mig alltid skyldig när jag inte har varit produktiv, inte har gjort någonting som bidrar till livet. Så jag tränade (fast att jag var tröttare än en sengångare) och sedan åkte jag till Skärholmen för att handla några små saker. Det var en dum kvinna som började bråka med mig och Anders på ICA på gund av någon plats i kön. Jag vart skräckslagen och ville egentligen bara åka hem efteråt. Jag hatar konfrontationer, jag har alltid varit dåligt på sådant. Jag är en av dem som antingen bara säger att den andre har rätt eller som går och gömmer sig. Hur som helst, jag höll ut och fikade med Anders istället för att åka hem på en gång. Nu har jag slagit in några presenter till en kompis, pratat med min mamma i telefonen och ska förmodligen snart titta på DVD.

Jag har funderat över om jag ska till den där gothklubben på Grottan nästa lördag. Senaste gången jag var ute för att festa var i September! Det är alldeles för länge sedan. Men jag bestämmer mig beroende på min dagsform.

Toodles.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0