Självinsikt är nog bra ...

När har den här bloggen egentligen blivit så personlig? Jag vet inte när och varför jag har bestämt mig för att skriva om hur jag mår och vad som händer i mitt huvud. Och så har jag fått insikten idag. Jag har alltid haft sådana tankar och känslor. Att känna sig ensam och lämnad fast jag är bland folk, att hata mig själv så oerhörd mycket, att känna mig otillräcklig, att ha ångest för att bli lämnad, att inte tors vara sig själv. Men nu har de kommit ut. Nu har jag inte kontrollen längre, kontrollen att hålla dessa känslor och tankar inom mig. Det händer automatiskt att jag säger hur jag känner och att jag blir överdramatisk, gråter, visar min ångest. Det är kanske därför att allting har gått överstyr. Eller så är det därför att jag äntligen har fått en diagnos och nu tors jag visar vem jag är inom mig. Jag vet inte. Jag hoppas i alla fall att inte någon tycker att bloggen är för jobbig att läsa och kanske känner sig obekvämt med att läsa om mina "djupa" känslor. Men å andra sidan tvingas ju ingen läsa vad jag skriver. Jag vill endast be om ursäkt för dem som tycker att det är besvärligt att få veta så mycket om mig.

Idag har det varit en halvvägs okej dag. Jag har dock kommit fram till att jag måste sluta vara till besvär. Att allting bara fungerar på mitt sätt eftersom annars mår jag dålig och det blir för mycket för mig. Det är ju egentligen helt dumt och egoistiskt. Dessutom har jag svårt att säga vad jag egentligen vill nuförtiden, jag kan inte ens välja vilket ciggmärke jag vill köpa. Det är som allt mitt självförtroende har försvunnit. Dessutom har jag ingen kontroll över mitt ätande, jag äter så onyttigt! Det är så svårt att stå emot något som man vet får en att må bra för ett kort tillfälle. Men i alla fall har jag tränat idag igen.

Jag har blekt mitt hår idag, två gånger. Jag förstår inte varför mitt hår alltid blir gulblont fast att jag använder den ljusaste färgen som finns. Men två blekningar gör det som krävs. Imorgon vill jag då färga sidorna röda. Jag hoppas att min mamma har valt rätt färg åt mig, den är inte så "in your face". Men kanske det blir snyggt. Jag vill bara för ett tag ha något annat än rosa. Nästa gång blir det nog lila. Jag älskar att byta frisyr och hårfärg.

Jag har också varit ute en sväng idag. Vi handlade hos Coop. Alltså egentligen var det bara jag som behövde köpa frimärken och födelsedagskort men vi kom hem med en hel massa med saker. Bra att min mamma är här och att hon har pengar haha. Jag har köpt vegetariska burgare. Jag har ju varit vegetarian förut, länge faktiskt, i fem år. Jag tror inte att jag kan få Anders att sluta äta kött men mindre kött kan det nog bli. Vi äter ju endast fisk och fågel, även köttfärsen blev kycklingfärs för vår del nu. Det känns bra.

Imorgon kommer en tjej på besök som jag lärde känna på psykavdelningen. Vi kom så bra överens där, hon har samma intressen som jag, är iransk, anarkist och älskar Bukowski. Jag vet ju inte om det är bra att hålla kontakt med människor som jag har träffat på en psykavdelning, ingen av oss är stabil än. Men det är kanske bra att ha lite sällskap och att kunna prata öppet. Det blir intressant.

Efter första blekningen

 

Snygg rosett jag har köpt på fredag - och fan har mitt hår blivit långt igen!!

Hej!

Det är fint i Fittja .. även om det är vinter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0