Tjat och besök på psykjouren

Jag börjar seriöst tröttna på allting kring mina psykiska besvär. Mest har jag dock tröttnat på min ångest för att träffa andra människor. Jag har blivit en eremit. Inte skönt det. Dessutom har jag en stor sötsug sedan jag har börjat med den nya medicinen och har mitt ätande inte under kontroll. Det här kommer inte att sluta bra.

På tisdag fick jag plöstligt den största ångesten jag någonsin har haft medan jag lagade mat. Jag fattade inte vad som hände egentligen. Jag vill såra mig själv, skada mig själv, ta livet av mig. Jag stod inte ut längre. Jag tittade på ett kniv jättelänge men tog en gaffel istället och högg mig i armen med den några gånger. Konstigt nog så lättade det ångesten. Men jag hade gått över tröskeln. För första gången i mitt liv har mina tankar blivit till handling. Jag tog en lugnande tablett strax efteråt. Men jag vart rejält ledsen och besviken på mig själv. Jag har haft en sådan ångest några gånger till sedan dess men dessa gånger hade jag mig själv mer under kontroll, la mig i sängen eller stirrade på TV:n. Bara bort från köket. Jag vet inte om denna stegrade ångesten är en biverkning av den nya antidepressivan jag tar. Hur som helst, utslaget har inte blivit bättre och det som hade hänt, hade skrämt Anders självklart också så han ringde till psykjouren och tjatade så länge på dem tills jag fick en tid.

Idag klockan 10 träffade jag alltså en läkare hos psykjouren. Hon var jättesnäll och såg på en gång att jag hade en allergisk reaktion i ansiktet. Jag sa hela tiden att jag inte ville bli inlagd igen så hon höll med om det. Jag fick (självklart) nya mediciner igen, nu tar jag två olika lugnande. 10 mg Sobril och 10 mg Atarax tre gånger om dagen. Jag ska fortsätta med antidepressivan, stämningsstabilisatorn och sömntabletterna. Hon sa att biverkningar skulle försvinna inom de närmaste veckorna och effekten av antidepression skulle börja kännas snart också. Vi får hoppas det. Om 8 dagar träffar jag ju psykiatern i Fittja. Han kommer förmodligen säga helt andra saker. Haha. Det hela är så löjligt.

Hur som helst, vi var ju i Flemingsberg så vi gick till affären Pulsen, bästa affären i hela världen! De har så många erbjudanden, man vet inte vad man ska köpa först. Jag köpte kring 3 kg choklad tror jag haha. Och godis. Och hårinpackning. Jag mår nästan illa av alla godis jag har ätit idag. Jag måste fan ta mig i kragen igen - det där godissuget är ju inte normalt!! Jag tors inte ens väga mig. Och för att träna är mest jag för trött och seg på grund av tabletterna. Jag har tränat två gånger den här veckan och imorgon ska jag också göra det. Yesbox.

Mina inlägg är mest gnälliga nuförtiden och så handlar de mest om mina psykiska problem. Jag ber om ursäkt. Jag ska komma på mer roliga saker att skriva om. Snart. Jag kan berätta att jag håller på att läsa tre böcker just nu så om omkring en vecka kommer nog ett nytt litteratur-inlägg. Nu ska jag faktiskt gå och läsa lite. Jag har nämligen redan tagit den ena sömntabletten och börjar känna mig lite dåsigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0