Crash, boom, bang

Jag har så svårt att hantera känslor och tankar just nu. Jag klarar ingenting och allting känns motverka mig. Att läsa är omöjligt. Jag kan ibland inte ens formulera enkla tankar. Mitt huvud verkar vara fylld med skum, med någonting mjukt utan substans. Eh, jag håller nog på att bli galen.

Jag bröt ihop idag. Jag kraschade rejält och jag grät i timmar. Jag hade förväntat mig det. Det gick nedåt hela veckan och rastlösheten i tankarna blev värre och värre. Jag tror det främsta är att jag känner mig värdelöst på alla plan. Värdelös som vän, värdelös som flickvän, värdelös som dotter, värdelös som student, värdelös som matte, värdelös som människa. Jag har misslyckat med allting känns det som. Jag vet inte vart jag ska ta mig till. Jag vill fly från mina tankar och känslor. Jag vill fly. Och så fick pojkvännen vara med om det, när jag bara grät och jag berättade om allt, om hur det känns att allt går emot mig och hur det egentligen är mitt eget fel. Hur jag har förstört mitt liv genom att vara svag och inte ha styrka för att klara de enklaste tingen. Min hjärna är på högvarv men samtidigt inte. Jag vet bara inte vart jag ska ta vägen. Jag behöver en paus. Jag behöver trygghet. Min självhat har aldrig varit starkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0