Sömn, plugg och skuld

Jag är så irriterad på min sömn. Vad jag än gör så går det fel. Just nu är min dygnsrytm helt ur balans igen. Idag vaknade klockan 11. Igår sov jag till 10. Det är kanske inte så smart att experimentera med sina sömntabletter. Jag har märkt att jag endast sover djupt och känner mig utvilad när jag har tagit Imovane. Men jag hade egentligen bestämt mig för att inte ta den varje kväll eftersom jag inte har någon kontakt till min läkare just nu (och min "mellanhand .. alltså sjuksköterskan .. är på semester) och jag vet inte när jag får ett nytt recept. Jag har endast 20 tabletter kvar och jag måste snåla på dem. När jag endast tar Propavan sover jag orolig och vaknar flera gånger. Och dessa konstiga drömmar: fransktalande ekorrer och skrikande dinosaurier. Sjukt. Kanske försöker en natt helt utan tabletter? Det har jag fortfarande inte försökt. Sämre än med endast Propavan kan det ju inte gå. Och så måste jag ställa alarmklockan och får en normal dygnsrytm. Jag går inte och lägger mig jättesent (mellan midnatt och ett) men jag sover alltför länge. Och det ger mig ångest i det mån att jag känner mig skyldig och tänker på hur mycket jag redan kunnat ha gjort. Jag överanalyserar mig själv och mina vanor för mycket. Självinsikt är det första steget till förbättring. Säger man inte så?

Jag har pluggat en hel del igår och lite idag. Att kursen är på halvfart hjälper mig jättemycket. Jag känner mig inte lika stressad och är alltid förberedd i tid. Nu blir det gruppdiskussion och reflektionsuppgifter under de närmaste två veckorna. Jag har nästan läst allting för att kunna göra uppgifterna så jag kan ta det lugnt.

Det är fint väder ute. Det irriterar mig. Jag går ju inte ut och då känner jag skuld igen. Egentligen måste man ju gå ut när det är sådant väder. Men: jag har inga pengar och jag har ingen lust att sitta i en park och dricka öl. Dessutom har min sociala ångest nått nya höjder den här veckan. Jag vill inte träffa andra människor och behöver sätta på min mask. Ergo: jag har inte lämnat lägenheten en enda gång den här veckan och kommer nog inte lämna lägenheten resten av veckan heller.

Nu ska jag plugga en timme till. Pojkvännen kommer hem snart. Med pizza. Jag har inte ätit lunch än. Jag lyssnar på Faith and the Muse och gräva mig ner i en bok om vampyrmyter och vampyrberättelser i folktron. Superroligt eftersom författaren faktiskt tror på vampyrens existens.

Plugg

Batzy jagar flugor

Men hon ger upp och gör mig sällskap istället


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0