Vampyrer och Tanto

Det känns faktiskt rätt skönt att solen inte skiner och att det förmodligen kommer att regna lite. Speciellt på en söndag som är ju en slödag gjort för hemmamys. Jag har en hel del att göra idag men jag har svårt med att fokusera mig på något. Jag ska nog leta fram olika versioner av Baudelaires "le Vampire" på internet och fundera lite om uppsatsen. Dessutom vill jag läsa på lite om forskningen kring "En vampyrs bekännelse" och om någon har undersökt maktstrukturerna inom boken eller till och med gjort något litteratursociologiskt. Dessutom måste jag läsa minst 100 sidor idag, i en avhandling. Jag hoppas att jag kan tvinga mig till koncentration.

Jag har läst två artiklar om mindfulness idag. Jag är fortfarande inte övertygad. Båda artiklar handlade om hur friska människor kan fokusera sig bättre med hjälp av mindfulness. Men att det ska hjälpa en sjuk människa som mig? Jag är inte spirituell, jag kan inte meditera. Jag vet inte hur jag ska kunna övertyga mig själv att det kommer att hjälpa. Det skulle betyda en helt omvänding av mitt sätt att tänka. Men varför oroar sig för det om jag inte ens har fått en kallelse till DBT? Men jag är just nu i en fas där jag inte tror på att DBT är något för mig. Att tala om mig själv i grupp? Att lära mig andas? Att erkänna att jag är sjuk? Jag är väldigt långt ifrån allt sådant.

Igår var jag faktiskt ute en sväng. Vi åkte till Tanto för att sitta i park och dricka öl. Laura hängde på och så träffade vi på Alessia och hennes pojkvän från Italien. Det var väldigt kul att se henne igen. Jag hade ångest men ignorerade det. Jag drack tre folköl och blev inte full eller betedde mig konstigt. Jag kände mig faktiskt nästan normal. Kanske blir det en date till med Alessia innan hon reser vidare till Göteborg. Imorgon spelar Alice Cooper på Gröna Lund så jag funderar över att gå dit. Men det beror på mina dagsform.

Alessia, jag, Micke


Kommentarer
Postat av: of_darkness

Och på bilden har du även en Niklas på Skansen med en efterföljande Ninni Hörnaeus i bakgrunden.

2011-07-03 @ 12:38:17
Postat av: of_darkness

Och i övrigt skit kul att ni dök förbi Parkhängzande i draken!:)

2011-07-03 @ 12:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0