Kläder

Jag har försökt att hålla mig upptagen idag. De sista två dagarna har varit fruktansvärda och jag ville inte falla i det svarta hålet igen. Så jag tvingade mig till att träna på förmiddagen. Sedan åkte vi till ÖoB och senare till Skärholmen och småhandlade lite. Jag köpte självklart godis, bläh. Jag hade roligt på H&M eftersom de hade sale och jag köpte fem plagg för bara 330 kronor, yes, alla fem för 330 kronor. Fast att jag verkligen har gått upp i vikt (och det syns på riktigt, jag har nästan dubbelhaka igen :( ) så hittade jag faktiskt kläder som passade. Så länge man kan ha på sig H&M-kläder är man inte fet. Så det blev L och storlek 40 istället för M och storlek 38. Det kan jag leva med.

Efter jag hade lagat mat och ätit lunch städade jag garderoben. Jag hade för många kläder där inne som jag aldrig bär. Så mycket slängdes. Jag kom på att jag har alltför många basplagg. Men det är nog aldrig fel med basplagg? Haha, handlar det här inlägget verkligen om kläder? Jag tror att det är första gången jag skriver om kläder.

Jag är rädd för nästa vecka. Pojkvännen jobbar fem dagar och det betyder fem dagar av ensamhet. Jag undrar om jag kommer att klara det. Jag ska tvinga mig att plugga extra mycket så är jag upptagen. Jag hade ju en pluggfri idag. Jag har haft sådana svårigheter med koncentrationen att det gick väldigt långsamt. Men det beror nog också på att jag läser teorier och inte skönlitteratur just nu. Jag har förresten funderat över tentauppgiften och jag ska titta mer på Baudelaires vampyrdikter. Jag kan tänka mig att analysera en av dem i samband med idén om femme fatale. Men jag vet ju inte om jag måste använda mig av originalen av dikterna. Jag kan tala, läsa och förstå franska men jag vet inte om jag är tillräckligt bra för att läsa Baudelaire. Ska se.


Jag hittade Goth oil på ÖoB hahaha

Köpte nya kläder

Lite mer ordning

....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0