Melankoli

Jag är förvirrad och ledsen. Och "überfordert", jag vet inte ens vad det svenska ordet är. Allting är bara för mycket. Jag har tappat lusten för att roa mig. Jag har haft en apatisk dag. Eller riktigt apatisk var jag kanske inte. Jag var mer orolig och samtidigt ointresserat. Jag vill ge upp. Jag vill bestämma mig för att ge upp. Men någonting inom mig vill kämpa vidare. Men på något sätt låter jag bara saker hända istället för att ta kontrollen. Jag vaknar varje morgon och undrar varför jag egentligen skulle gå upp. Om jag bara kunde ha det lugnt i mitt huvud, om jag bara kunde andas ut. Bara en dag, en timme, fan, en minut. För att kunna tänka förnuftigt, för att kunna ladda batterierna, för att kunna hitta någonting för att bygga upp mig. Jag har stirrat på Theralen-flaskan idag, jag ville så gärna att medicinen skulle hjälpa. Men jag vet att den inte gör det, så varför ta den? Jag kommer allt mer i tänkandet att hitta någonting som skapar lugnet. Heroin kanske? Man går ju också ner i vikt av det. Jag är dock rädd för nålar. Kanske hash? Alkohol? Någonting måste ju finnas. Jag vill att det är lugnt i mitt huvud!!!

Ingen bra dag idag. Jag försökte vila på eftermiddagen men tankarna tog över när jag hade lagt mig. Det är det som alltid händer. När jag lägger mig blir tankarna allt tydligare, annars kan man ju bedöva sig med musik eller TV. Men när man ligger i sängen, när det bara finns tystnad kring en, då börjar tankarna ta överstyr.

Jag har blivit en emotionell mes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0