Snart är det över

Jag blekar håret just nu och det svider. Och det är bara första omgången. Jag älskar ju min frisyr men det är mycket jobb att hålla det snyggt. Tre dagar sedan färgade jag det långa håret blåsvart. Sedan fick pojkvännen klipper sidorna (7 mm). Nu måste sidorna blekas två gånger. Ikväll vill jag också klippa min lugg. Och imorgon blir sidorna röda (om jag hinner). Allt det där en gång om månaden. Och för vadå? För att sitta hemma. Bläh.

Igår var ännu en dag med mycket panikångest och impulser. Men idag gick det faktiskt att kontrollera. Jag har faktiskt inte gråtit en enda gång än. Men dagen är inte över än. Jag börjar bli jättenervös inför imorgon. Jag vet egentligen inte varför. Hur det än går så kommer jag att byta läkare och kanske få medicinsk hjälp snart. Tänk om jag hade tryggheten av ett hjälpmedel hemma. Jag längtar. Hur som helst, jag är jätterädd för idiotläkaren. Jag vet inte hur det kommer att gå de 45 minuter med C innan läkaremötet. Jag vill att allting är över redan.

Imorgon börjar också sommarkursen på riktigt. Första föreläsningen kommer att läggas ut, läsanvisningarna också. Jag är inte särskilt peppad eftersom jag har märkt att jag inte kan hålla rutinerna just nu, att gå upp, att börja träna, att laga mat. Allting dras bara ut. Orka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0