Vardagligheter och WGT-längtan

Jag har precis tränat. Jag vet inte hur jag har orkat i den här värmen men 50 minuter på träningscykeln och 100 sit-ups blev det. Nu är alla måsten gjorde för idag. Jag har nämligen redan städat. Idag måste jag hålla mig upptagen, ångesten håller på ta över och jag vill inte hamna i paniken igen. Att ha panik och att inte veta vart man ska ta vägen är jobbigt! Jag väntar på att håret torkar (det är blött av svett ... eeew) så jag kan färga det. Blåsvart blir det i de långa delarna. Under helgen ska jag då bleka sidorna och kanske hinna med att färga dem rött också.

Jag är lite ledsen eftersom alla mina vänner och kompisar åker till Wave Gotik Treffen i Leipzig idag. Jag skulle ha älskat att åka! Men jag hade inte pengarna. Så nu kommer jag missar den största festen det här året och många av mina favoritband: Cinema Strange, Deine Lakaien, Misfits, The Damned osv. . Jag är så avundsjuk!

Igår var det en spontan chat med läraren av sommarkursen. Jag fick veta om det nästan för sent men kunde vara med den sista halvtimmen. Det var faktiskt rätt roligt att prata om vampyrer. Vi diskuterade filmer, de bästa vampyrerna och sågade Twilight. Jag är lite mer peppad inför kursen nu. Men en sak oroar mig: jag har inte hittat en av böckerna vi ska läsa, i alla fall inte inte originalutgåvan. Och så sa läraren att det inte finns i svensk översättning utan endast en på danska. Så jag måste läsa en bok på danska. Hur fan ska jag göra det?!? Men nu när jag tänker på det: danska är ju egentligen en blandning av svenska och tyska. Kanske det går.

Jag lyssnar mycket på Nick Cave. Han har oftast en konstig effekt på mig. Jag kan bli väldigt ledsen och ångestfylld när jag lyssnar på honom. Men ibland skapar han endast en atmosfär av mörk trygghet. Just nu ger musiken mig trygghet. Men det finns fortfarande band jag inte tors lyssna på. LaCrimosa till exempel. Sista gången jag var nära till att ta livet av mig lyssnade just på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0