Vem är jag?

Jag sitter och stirrar på ett tomt Words-dokument. Jag ska skriva en 1,5 sidor lång presentation, om mig själv och mina studier. Vilken konstig uppgift. Jag har i alla fall tappat självförttroende när det gäller svenskan. Att skriva en enkel mening verkar allt för svårt. Och så har två studenter redan lagt upp sina presentationer och de skriver på ett riktigt bra sätt. Jag tror att det inte var någon bra idé att börja plugga igen. Jag har inte en uns av självförtroende kvar. Hjärtar bultar och prestationsångesten sätter igång. Vad är det för fel med mig egentligen? Jag hade haft en sådan flyt bara ett år sedan. A på kandidatuppsatsen och helt övertygad om att jag ville fortsätta med min akademiska karriär. Och nu det här. Jag klara inte ens av att skriva en presentation om mig själv och mina studier för en betydelselös sommarkurs. Mitt verkliga jag har flyttat till någon dimension mitt nuvarande jag inte kan nå. Eller så är det här mitt verkliga jag och jag har endast låtsas de få tider jag mådde bra och uppnådde mål? Något är i alla fall fel. Jag ska bege mig till sängen nu för att gråta lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0