Batzy

Det har varit en massa strul men nu har vi äntligen fått en katt. Vi hade funderat över att skaffa husdjur länge eftersom vi båda två älskar djur. Men vi har också båda en kattallergi. Men för mig handlade det alltid om vilken katt jag hade kring mig, det finns katter jag inte mår dåligt av alls. Och min pojkvän bryr sig inte, han älskar katter så mycket att han vill stå ut med sin allergi. Varför det inte blev en hund är rätt enkelt: jag tar mig inte ut och jag vet inte om en hund skulle ha ändrat mitt beteende och då hade hunden endast blivit lidande. En katt å andra sidan behöver inte gå ut utan spenderar tid med mig i mitt tryggaste gömställe, vår lägenhet.

Som sagt, det blev först mycket strul. Vi skulle ha hämtat en katt vid lunch igår men de fick vi ett samtal om att alla katter de hade redan var bortgivna, det hade varit några missförstånd. Vi blev självklart jättledsen. Men då hittade vi en annons till, av en kattförening i Nynäshamn, Anders ringde och samma eftermiddag fick vi komma förbi och hämta katten. Det hela kändes helt seriöst, det skrevs ett kontrakt, vi fick intyg från veterinären och så vidare. Katten är en hona och 14 veckor gammal. Vi döpte henne till Batzy. Hon är så sött!! Hon skriker och mijauar en hel del just men det har redan blivit mindre. Hon saknar nog sin mamma och sina syskon. Som tur är så är hon rumsren, någonting jag hade varit oroligt över.

Men jag ska nu inte skriva en hel över min katt. Jag vet att det kan vara irriterande att höra om andras husdjur. Hur som helst, så gömmer hon sig mycket, under alla möjliga saker. Just nu under en byrå i vardagsrummet, på morgonen under badkarret och igår i garderoben. Men hon sökte också min sällskap igår, hon la sig i sin lilla korg i vardagsrummet och hon slutade endast mijauar när jag satt mig bredvid henne och sjöng. Haha. Jag tror att jag kommer att trivas med henne. Jag orkar inte mycket med mänskligt sällskap nuförtiden men en katt är nog något annat. Och kanske bättre.

Annars har det inte hänt mycket. Jag var mest nere och hade ångest. Same old, same old. Jag har läst en hel del, just nu är det "Jane Eyre" av Charlotte Bronte. Jag har idag redan städat lite, tagit hand om tvätten och diskat. Nu ska jag nog träna lite, jag måste få tillbaka min rutin. En början var att jag för en gångs skull gick upp när alarmklockan ringde halv nio. Jag ville ju kolla vad Batzy gör. Hehe. Snart får ni också lite bättre bilder av katten, jag ville inte skrämma henne så mycket med blixten och allt.

Då var hon fortfarande i buren

Och så gömde hon sig i garderoben

....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0