*tadam*

Jag har haft ännu en skitdag. Jag har träffat min läkare igen som på något sätt hade för sig att jag är en missbrukare. Jag frågade efter hur jag skulle göra med mina sömntabletter. Och allt han svarade var då om allt jag vill är mer sömntabletter. Jag frågade efter något annat lugnande och allt han sa var att jag inte får något eftersom jag har Borderline. Jag frågade efter antidpressiva och allt han sa var att jag inte får några eftersom mina symptom är del av min personlighet och att jag inte har en depression. Han hjälpte mig inte alls och skyllde egentligen är allt på min Borderline. Jag vill antagligen endast har Oxascand och Zoplikon eftersom jag har Borderline och är på grund av detta missbrukare. Jag måste stå ut med min ångest och min depression eftersom de är del av min Borderline. Bra det. Ge mig någon jävla hjälp då!! Att säga att jag "snart" (de har kollat, jag har inte någon tid för bedömingssamtalet än, och det betyder alltså inte under hela mars) ska börja med DBT då det inte ens är säkert om jag kommer in hjälper mig inte ett dugg. Och min terapeut är värdelös, hon ge mig ytliga mindfulness-övningar att göra och säger åt mig att jag får inte isolera mig som jag gör. Men hur ska jag då komma ut, leva, plugga om jag inte får någon hjälp med min ångest? Och "du får inte göra dig illa" är ju bra sagt. Alltså som det ser ut nu kommer jag inte får någon hjälp alls tills jag kanske börjar med DBT. Som kan vara om några månader, som kan vara om några år. Jag är besviken. Och hjälplös. Och ledsen. Och arg. Orkeslös. Omotiverad. ångestfylld. Gråtfärdig. (hur är det för medveten nävaro? Jag beskriver mina känslor utan att vara bedömande. Haha). Det är en ond cirkel som har slutat sig kring mig, jag befinner mig i mitten och hittar inte vägen ut. (uh, och smart är jag också, vad fint jag kan skriva. Blah. Jag är ledsen på fake beröm, någonting som irriterar mig så mycket. "uh, vad bra du är Nina, du har skrivit ner vad du har gjort den dagen." "Vilka fina örhängen du har". Vad kommer jag får höra nästa gång? "Uh, vilken fin korv du har bajsat!?! Jag är så ledsen på allting som har att göra med psyket just nu!!!)
Jag läser en roman av en japansk författare just nu. Han beskriver på flera sidor hur en liten kattunge blir dödat och sedan styckat. Varför måste jag alltid välja de böckerna som gör mig ännu mer ledsen?!?

Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0