Blubb

Jag har en bra pojkvän. Han ringde och sa att han tar ledigt på eftermiddagen för att gå till beroendecentrumet med mig. Han är på vägen hem nu. Jag tror inte att jag hade klarat av att gå dit själv. Jag har blivit lite rädd för det här området efter den där politikern blivit knivhuggen i Alby. Mmmm. Hela förmiddagen har vait en kamp. Jag har försökt träna men gav upp efter 10 minuter. Det går inte att träna när man gråter och har panikångest. Jag la mig i sängen en timme till men kunde inte somna om. Jag kan inte sluta tänka på hur jag måste bete mig nästa gång jag träffar C, hur jag måste vara försiktig med vad jag säger så jag inte blir misstolkad. Jag har tagit en lång dusch och har rökt en massa cigg. Snart är det nog dags för att leta efter kläder och smink. Jag vill att den här dagen är över snart så jag kan gå och lägga mig igen. Jag vill bara sova hela tiden. Att vara vaken är det sämsta som finns för mig.

Jag måste sluta läsa bloggar av folk som har samma problem som mig. Hur de pratar om att vara inlagd hela tiden, om medicinerna, om deras misslyckade liv. En kvinna hade hoppat från 5:e våningen men har överlevt. Hon sitter i rullstol nu. Allt sådant triggar mig. Jag jämför mig, jag undrar hur jag kan göra att folk förstår hur dåligt jag egentligen mår. På något sätt verkar det som om handlingar är bättre än att gnälla. Jag måste sluta läsa dessa bloggar!!

C sa till mig att jag ska lyssna på musik som gör mig glad. Hon föreslog Schlager. Hon fattar nog fortfarande inte vem jag är. Jag har funderat lite och lyssnade på David Bowie igår. Men plöstligt tänkte jag på Ian Curtis och hur han lyssnade mycket på Bowie. Och att han har tagit sitt liv. Då var glädjen borta. Jag lyssnar på musik som uttrycker vad jag känner. Jag lyssnar på musik som målar upp en stämning som passar mig. Är det så fel?

Idag kommer nog antagningsbeskedet om sommarkurserna. Jag är inte särskilt pepp men om jag har blivit antagen ska jag defintivt försöka. Jag behöver någonting vettigt att göra, någonting som håller mig upptagen och pressar mig lite.

Nej, nu blir det en cigg till och sedan ska jag leta efter kläder. Jag hoppas att det kommer gå bra idag. Förresten, jag tror att min katt är deppig. Jag undrar om man kan dra ner ett husdjur genom hur man själv mår?!?

Kommentarer
Postat av: Mana

Hahaha, Nina lyssna på schlager! Vad underbart :P

Jag har alltid lyssnat på Manson när jag mått åt helvete. Hjälper mycket bättre än någonting annat och jag skulle tro att detsamma gäller dig. Fan, Ninska, JAG borde ju bli din terapeut ;P

2011-05-05 @ 09:39:04
URL: http://manatunmats.wordpress.com
Postat av: Nina

Det är inte alltid Manson jag lyssnar på när jag mår dålig men jag vet vilka som band som får bort mina aggressioner och negativa tankar.

Uh uh uh, snabbt, gå en utbildning och så blir du min terapeut!! Jag vill jag vill jag vill!! :D

2011-05-05 @ 11:18:20
URL: http://misszombilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0