Jag är en gnällspik

Jag tycker inte om extremt vädret. Under vintern är det för kallt för mig, jag fryser hela tiden. Och det finns inga snygga vinterkläder, eller vinterskor. Under sommaren är det för varmt. Det finns flera orsaker varför jag inte tycker om sommar: 1. svett (make-up rinner, man svettas framför andra, att träna är ett helvete), 2. kläderna (jag är fet, jag kan inte bara ha en topp på mig, jag behöver något som täcker armerna, låren, magen och rumpan. Inte lätt att hitta och inte roligt att bära när man egentligen vill springa runt naken på grund av hettan), 3. att sitta i park (det känns som ett tvång, man måste hänga i parker och öla. Jag har svårt med att gå ut. Jag dricker ingen alkohol nuförtiden) och 4. att resa (jag har inga pengar och jag blir så helvetes svartsjuk när andra reser!). Jag skulle gärna ha vår året runt. Hur skönt vore inte det?

Jag har ingen bra dag idag. Jag är så trött. Jag vaknade alldeles för tidigt. Jag är arg på sömntabletterna som inte hjälper längre men som gör mig bakis ändå. Jag är mycket orolig idag. Jag vet inte varför. Jag försöka trycka ångesten ner. Jag vill inte bryta ihop! Bah. Kamp, kramp, strid och nederlag. Jag vill försöka öva lite medveten närvaro idag. Jag lovade att öva. Fast att jag vet inte hur. Jag deltar inte i några situationer. Och jag och C har olika uppfattningar om vad värderande ord är. "Flummig" är inget värderande ord, det är ett beskrivande ord. Men det tycker hon inte. Jag börjar nog med andningsövningar, det är lättast och det kan jag.

Jag vill träna om en halvtimme. Inte vill, jag måste. Men först några cigg på balkongen. Jag tar med mig en bok. Och katten. Om bara mitt hjärta inte bultade så snabbt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0