Morgenstund hat Gold im Mund

De flesta har nog redan jobbat i flera timmar. Jag har inte gjort någonting. Jag väcktes idag av en skrikande och krafsande katt. Pojkvännen hade stängt dörren till sovrummet och Batzy ville komma in. Det var kvart i 10 så det var nog dags att gå upp ändå. Jag tog sömntabletten igår kväll, ångesten vart så stark och jag behövde fly till drömmarnas värld. Men ikväll hoppar jag över. Pojkvännen har i alla fall varit på apoteket och har hämtat ut nya sömntabletter. Jag är verkligen glad för att läkaren skrev receptet. Jag har verkligen ingen aning vad jag skulle ha gjort utan dessa tabletter.

Det är grått ute. Det känns mer som höst än som vår. Förut har jag aldrig funderat över hur vädret påverkar mig. Jag var så där överdriven gothare, jag ville ha det mörkt. Men nu står jag inte ut med för mycket mörkret. Eller kylan. Jag behöver en lagom värme och sol. Fast, det är väldigt mörkt i mitt vardagsrum. Men det är nog bara en skyddstanke bakom. Haha, jag analyserar mig själv.

Jag har en katt i knät. Hon har förföljt mig sedan jag hade vaknat, väntat bara för rätt tillfälle för att slå till. Ögonblicket jag satt mig ner kom hon springandes och la sig snabbt i mitt knä och började spinna. Hon är så söt!!

Jag har ingenting planerat idag. Ännu en värdelös dag. Det blir nog träning om en timme eller två. Jag måste diska. Och jag vill skriva brev. Men nu blir det först lite online-spel. Facebook-spel är beroendeframkallande. Haha. Mina tankar börjar bli jobbiga igen. Jag kan inte låta bli tänka på allting kring mig. Jag undrar om det är del av tvångssyndrom? Yadda Yadda Yadda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0