Studier - what to do

Jag önskade att jag hade något som lugnade mig. Jag orkar snart inte mer. Uh, det har jag sagt många gånger. Men det är så jag känner. Imorgon har jag mötet med C och sjuksköterskan från beroendecentrumet. Jag vet inte hur jag ska klara av det. Jag är rädd. Jag måste kunna säga emot om de föreslår något jag inte vill göra. Som den där MBT-terapin. Jag fattar fortfarande inte varfor jag fick informationsbladet eftersom terapin är för missbrukare. Det känns så fel. Det finns så många saker jag inte vill göra just nu: mindfulness, slutenvård, behandlingshem. Jag har ingen ork för mindfulness just nu, jag har ingen styrka. Och att bli separerat från pojkvännen och katten, aldrig i livet! De är ju det enda som håller mig vid liv. Jag är förmodligen den jobbigaste patienten i hela världen.

Jag har skapat ett studentkonto vid Linnéuniversitet och imorgon är det registreringen för sommarkursen. Jag är fortfarande inte särskilt peppad. Men jag hoppas på att när jag har någonting meningsfullt att göra så mår jag bättre. Det enda jag är rädd för är stressen och prestationsångesten. Jag ställer alltid höga krav på mig själv som nästan aldrig går att uppnå. Jag har gjort en stor miss. Jag trodde att man anmäler sig till hösttermins-kurserna via institutionen och inte förrän juni. Men jag hade fel, de har ändrat på det. Så jag fick göra en senanmälan på studera.nu. Nu vet jag inte om det blir något med studierna alls under hösten. Jag har i alla fall anmält mig till fyra kurser på avancerad nivå i litteraturvetenskap (Narrativ teori, Att läsa och tolka litteraturens klassiker A, Introduktion till litterär tolkningsteori och Den svenska litteraturens historia (på engelska)). Om jag inte kommer in någonstans så ska jag försöka det där med praktiken igen, jag vet att jag skulle kunna göra den vid MKC, i alla fall skulle jag kunna övertyga dem. Fast, praktik är nog jobbigare än att plugga. Sista optionen vore att ta Idéhistoria II. Då behöver man endast registrera sig spontant. Aaaaaah. Jag är förvirrad!!

Det är kanske dags att träna. Jag har endast tränat tre gånger den här veckan. Det är ju inte bra alls. Och så har jag inte ätit bra. Jag tror att äta en hel massa skräpmat är också ett sätt att skada sig själv. Mjoa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0