Tanke - Tanke - Tanke - Tanke - Kaos

Jag skulle gärna kunna sluta tänka. Att inte tänka på något särskilt, att vara helt enkelt flummigt. Men min tankar jagar varandra just nu. Jag är som vanligt oroligt för en hel massa grejer. Jag vill ha det lugnt!! Det är precis det som är problemet. Vilka möjligheter har jag för att få det lugnt i huvudet, för att få ångesten att försvinna? Det finns droger. Det finns mediciner. Det finns döden. Det finns inläggning. Det finns sömn. Jag kommer inte på något annat just nu. Droger har jag inte, liksom inga mediciner som hjälper. Döden - jo, det vore en möjlighet men ändå ett rätt drastiskt beslut. Inläggning - gärna inte. Och att sova fungerar inte för mig just nu. Grattis, mitt liv suger!!

Min mor skulle ju åka tillbaka till Tyskland idag men hennes flyg blev inställd. Dumma jävla vulkan på Island, dumma jävla askmoln!! Vi har försökt att omboka så hon kan flyga på fredag istället. Pengarna är dragna från kontot men så har vi fått någon bekräftelse-mail. Strul!! Jag vill ju inte gnälla men jag hade sett fram emot att vara för mig själv några dagar för att kunna gråta och att inte behöva kämpa. Nu känns det som om jag måste stå för underhållningen. Ingen av oss har pengar och jag har verkligen ingen ork för att gå ut. Jag hade velat träna på förmiddagen men jag fick ringa en massa samtal och så kom också några hantverkare hit.

Igår var vi ute och handlade lite. Med bilen. Det var skönt att inte behöva åka kollektivt. Nu är jag pank. På riktigt. Jag måste egentligen beställa böcker för sommerkursen. Eller så måste jag åka till en massa bibliotek. Orkar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0