Lebenslust?!?

Då försökte jag hoppa över Imovane (sömntablett) en natt. Det gick inte så bra. Jag tog endast en Propavan igår kväll. Jag vet inte varför men jag får alltid riktigt skumma drömmar av Propavan, och så blir jag bakis. Jag vaknade klockan 4 och rökte en cigg. Jag försökte somna om. Runt sex var jag i drömmarnas värld igen. Jag gick upp runt halv tio. Sedan dess har jag försökt hålla mig vaken och vara produktiv. Försökt. Jag har mest vilat. Jag har fortfarande inte tränat. Men dagen är ju inte över än.

Igår hade pojkvännen för sig att katten behövde badas. Konstigt nog kämpade hon inte emot. Hon försökte simma istället. Hon lät sig torkas och var inte sur alls. Jag tror att hon egentligen är en hund. Eller så tror hon sig vara människa. Jag älskar den där lilla varelsen!

Jag pratade med min mor på kvällen. Hon kommer ju hit på måndag och stannar lite mer än en vecka. Jag tror att jag ser fram emot det. Jag vet inte riktigt. Det blir nog många utmaningar för mig. Jag vill alltid vara andra till lags och hon vill förmodligen gå ut mycket och uppleva saker. Hon säger att hon inte ser besöket som semester utan som en tid hon kan spendera med mig och då hon kan ta hand om mig. Vi ska se. Hur som helst, så fick jag prata med min far en liten stund också. Jag var helt förvånad över hur sur han var på min läkare. Jag hade inte trott att han skulle bry sig. Han ville ge mig en massa pengar. Men jag ville inte ha det. Jag får nog lite ändå. Det känns bara som det alltid har känts. Min far tror att pengar gör en lycklig. Men en sak gjorde mig lite lugn. Han lovade att betala för en privatläkare om jag inte orkar med läkaren i Fittja längre. Yay.

Jag undrar vad jag ska göra nu. Pojkvännen är ute och handlar. Katten sover. Jag har precis druckit en kopp kaffe så jag har lite energi. Jag tror att jag ska läsa lite. En biografi om Ian Curtis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0