Why does it always rain on me?!?

Vilket äckligt väder det är ute. Jag tycker om regn men just nu förtjänar vi nog alla lite sol. 5°C i maj är inte roligt alls. Jag tog mig i alla fall ut två gånger idag. Först var jag på mötet på beroendecentrum. Jag tycker jättemycket om den där sjuksköterskan. Hon är schysst, hon lyssnar och säger sällan något värderande. Bra kvinna det. Jag undrar varför det inte finns sådana människa inom psykvården. Hur som helst, vi pratade lite om hur jag mår och hon tog mig på allvar, inte alls som C som inte ens blinkar när jag pratar om min ångest eller mina självmordstankar. Jag fick resultatet från första urinprovet och whoop och överraskning: negativ på benso, amfetamin och cannabis. Jag lämnade ett prov till idag. Nästa vecka ska jag lämna ett blodprov, jag vet inte riktigt varför men det har nog med sprit att göra. Jag har inte druckit någon alkohol sedan förra året september så det finns ingenting att oroa sig för. Men jag hatar nålar!! En sak som hon sa förvirrade mig dock: hon sa att min uppfattning om läkaren är väldigt svart-vit. Om en människan har kränkt dig, inte har hjälpt dig när du bett om hjälp, tycker du då om den där människan? Litar du då på den där människan? Eh?

När vi hade kommit hem fick jag plötsligt en stark appetit på pizza. Så vi gick till LIDL (yes, jag gick ut och skickade inte endast pojkvännen dit) och köpte en massa onyttigheter. Nu mår jag lite småilla, matkoma! Jag har kollat, imorgon kommer antagningsbeskedet för sommarkurserna. Spännande.

Jag måste säga det här: jag är pacifist och att svara på våld med våld är det dummaste som finns. Det är min uppfattning när det gäller mordet på Usama bin Ladin. Yupp.

Nu ska jag försöka skriva brev. Tyvärr växer ångesten inom mig. Jag vill skippa sömntabletterna ikväll. Det blir alltså ingen bra natt för mig. Men då verkar tabletterna bättre nästa natt. Värd det? Kanske inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0