Vinterdvala - ja tack

Jag har ingen motivation till någonting. Ingenting känns roligt. Jag vill sova bort dagarna, ta sömnmedicin på kvällarna och bara fortsätta att sova. Hur skönt vore inte det? Att gå i ide, vinterdvala. Jag försöker dock att få hyfsat många saker gjorda så jag kan distrahera mig. Konstigt nog har ångesten hållit sig borta än så länge idag.

Jag har myst i två timmar med katten på morgonen och det slutade med att vi somnade på soffan framför en dokumentär om nykterhetsrörelsen i USA. Sedan åt vi gröt (yep, min katt älskar gröt) och somnade om. Nu har jag i alla fall dammsugit hela lägenhet. Det tog mig över en timme och jag är helt slut. Jag ska nog börja med att laga mat snart. Det blir någon iransk gryta som tar minst två timmar att göra. Som ni ser, jag försöker att hålla mig upptagen. Men för det mesta vill jag sova.

Imorgon blir det sista orienteringsgruppmöte i DBT:n. Bara tanken på att behöva gå ut skrämmer mig. Jag vill inte gå ut. Bah. Dessutom är jätteirriterad på att det redan blir mörkt. Dagen är redan över känns det som.

Okej. Jag har egentligen ingenting att berätta. Men jag kände mig tvungen till att skriva något. Förresten, jag blev jättechockad över att det inte finns någon lag mot tidelag i Sverige. Vad fan?!? Självklart ska det vara förbjudet att ha sex med djur. Det är ju misshandel. Det gör mig tänka på all äcklig djurporr som finns där ute. För mig är det lika hemskt som pedofili. Att tvinga en hjälplös och ovetande varelse till samlag. Människor är onda!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0