lalelu, nur der mann im mond schaut zu ..

Om det finns något som jag inte tål så är det stress. Det finns så mycket som jag måste göra den här veckan eftersom jag vill försöka ta ledigt nästa vecka. Så det är powerplugg som gäller. Jag har inte gjort lika mycket som jag hade planerat för idag men jag har i alla fall kommit vidare med min uppsats. Jag undrar om allt jag skriver är endast öförståelig gibberish. Jag har ju ingen som korrekturläsa. Hur som helst, jag har skrivit 5 av 6 sidor nu. Det blir förmodligen lite mer än 6 sidor. Jag är inte bra på att hålla mig kort. Jag hoppas att jag hinner skicka in uppsatsen på fredag så läraren kan ge lite kommentarer och sådant. Jag hatar att korrigera på saker som jag har skrivit men det där med handledning är ju viktig. Sedan har jag 3 timmar av den där serien kvar att titta på. Och 250 sidor i en skönlitterär bok. Dessutom måste jag lämna in två uppgifter. Jag hoppas verkligen att jag får allting gjort tills lördag kväll. Tentauppgifterna får vi i slutet av nästa vecka så kommer att ha några dagar för att andas ut.

Konstigt nog så har ångesten inte varit så stark idag. Jag förstår inte varför avsaknaden av ångest inte ger lika mycket glädje som närvaron av ångest gör mig ledsen. Hur som helst så har jag tränat (för tredje dagen i rad) en timme, jag har lagat mat för två dagar i förväg och jag har färgat håret svart. Ett långt brev har jag också skrivit. Så jag har varit rätt produktiv idag.

Min mamma kommer om två dagar. Hon har bestämt sig för att följa med Clan of Xymox konserten så jag har köpt biljett för henne idag. Hon lyssnade på bandet på youtube och tyckte om dem. Ibland är jag verkligen förvånad över hur fantastisk min mamma egentligen är. Idag har jag fått veta att Peter Murphy spelar i Stockholm den 27:e oktober. Biljetterna är rätt billiga också. Jag måste se Peter Murphy, han är ju sångaren i Bauhaus. Tyvärr har jag endast 50 kronor på mitt konto just nu men förhoppningsvis får jag lite pengar till födelsedagen. The Legendary Pink Dots kommer också till Stockholm i oktober. Alltså först händer ingenting på ett år och plötsligt spelar en hel del gothband i Stockholm. Varför?!? Aye, och i slutet av september är det ju också Nina Hagen. Oj.

Batzy <3

Jag pluggar och katten är med också (eh, det finns ordning i kaoset, jag lovar!)


Kommentarer
Postat av: adam

fan för när pengar sätter stopp för den lilla glädje man har här i livet! jag tror förresten att du har gett ordet "powerplugg" en helt ny mening ;)

2011-09-08 @ 12:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0