Nina Hagen

Även om det är skönt att sova ut så känner jag mig alltid skyldig och skäms över att jag inte ha gått upp vid en rimlig tid. Pojkvännen går upp klockan 5 varje dag då måste jag ju kunna klara att gå upp klockan 8? Det känns som om jag har förlorat tid. Men å andra sidan hade jag nog inte gjort något produktivt under dessa två/tre timmar. Jag vet inte. Det är förmodligen fel att skuldbelägga sömn. Och så tänker jag för mycket, som vanligt.

Det var rätt okej att vara ute igår. Fastän jag kände mig som ett valrus. Jag skäms så mycket för min viktuppgång. Det är ju mitt eget fel, jag kan inte bara skylla på mitt mentala tillstånd. Eller kanske jag kan? Jag vill se den människan som klarar av att träna med vrålångest!! Jag funderat på en rolig grej häromdagen: tänk om det fanns en bubbla man kan gå in i och så är man osynlig. Man kan gå runt i sin bubbla och ser så fet och ful ut som man vill, ingen annan ser en. Att klä sig i en svart säck skulle kanske också gömma min kropp men folk skulle förmodligen tror att jag har tappat förståndet haha. Önskedrömmar.

När vi kom till Berns igår så var vi redan rätt sent ute. Det beror på att det är en bitch att hitta parkeringsplats i Stockholms innerstad. Det första som hände var att en för mig helt okänd kvinna ställde sig framför mig och sa: Du är så jävla fin! Så fint! Vad snyggt du är!". Hon kramade om mig, log och gick in till konsertstället. Konstigt! Det skulle kanske ge mig lite självförtroende men jag blev bara förvirrad. Konserten. Den var okej. Trist om någon känner av tvånget att berätta om sin gudstro för hela världen. Alltså egentligen sjöng Nina Hagen till 99% om Gud, Jesus och sin tro. jag undrar om det finns ateister som kör på samma sak? Att sjunga om hur mycket lättnad de känner när de har fått för sig att Gud inte existerar. Haha. Uh, kanske dags att starta ett band!! Hur som helst, Nina Hagen är snygg! Jag vill se ut som henne när jag är 57 år gammal. Dessutom har hon en underbar röst. Hennes skönhet och hennes röst fick mig nästan att bortse från låtarnas innehåll.

Det var så underbart att promenera vid kajen i Stockholms innerstad under natten. Lättregn och inga människor. Lugnet. Ibland kan det nog vara befriande att vara utomhus.

Jag skulle ha velat börja med tentan idag men jag orkar inte. Jag har bearbetat uppsatsen lite. Jag skriver alltid för mycket så jag måste radera saker och ting. Tänk om man fick skriva hur mycket man ville. Bliss! Det blir tenta-plugg imorgon. Nu ska jag försöka motivera mig själv till att träna. Och senare har jag ett mötet med terapeuten P. Jag ska vara öppen till vad han har att säga. Jag måste.

Hemma, trött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0