Medeltid och IKEA

Jag har precis druckit en varm chocklad som jag hade fått av min vän Leigh från England (alltså en så där "sachet"). Den var så god och hade så gott som inga kalorier. Leigh är en jättefin tjej och väldigt mogen för sin ålder. Hon jobbar faktiskt på ett fängelse, i administrationen. Hon träffar fångar varje dag som hon måste intervjua för att sedan bestämma om det är lämpligt att få dem ut på gatan igen. Det är helt tufft jobb tycker jag. Chokladen var i alla fall god.

Jag är jättetrött. Jag sov dålig. Jag sov orolig och hade en massa konstiga drömmar. Propavan är ond! Och halv åtta blev jag väckt av en katt som tyckte att det var roligt att leka med en tops på min rumpa. Men det finns nog sämre saker av vakna av. En gång vaknade jag eftersom min bästa vän spydde på mig medan hon sov. Oh the good old times.

Hur som helst. Jag orkade ändå träna. Men det har verkligen bara med självhat att göra. Jag hatar min kropp så mycket och skäms för min viktuppgång. Blah. Vi åkte in till stan för att gå på museum. Det är jättesvårt att hitta ett museum med fri entré. Jag vet inte hur precis man hade tänkt men 100 kronor för att se på något som är vårt kulturarv är nog överdrivet. När vi var vid slottet så hamnade vi bakom någon parad av slottgårdet (eller kungliga gårdet? Nah, ni vet, de skall beskydda slottet och kungen). De marscherade mitt på gatan. Konstigt det där. Vi gick på Medeltidsmuseum. Vilket fint ställe! (och det är fri entré!!). Jag tyckte att det mest intressanta var alla tortyrvapen. Lite läskigt kanske. Att se originalmuren som byggdes runt Stockholm (eller vår samtids Gamla Stan) under 1500-talet var också intressant. Vi var rätt länge där inne.

Sedan åkte vi till IKEA och åt lunch. Eller middag. Det var klockan 16 så jag vet faktiskt inte vad man skall kalla det. För mig var det lunch eftersom jag endast hade ätit frukost. Det var i alla fall gott med köttbullar, länge sedan jag åt sådana sist. Vi promenerade genom affären lite och självklart så kom vi hem med några småsaker. Såsom man alltid gör när man promenerar genom IKEA-affären utan att egentligen vilja köpa något.

Det var jättejobbigt att vara ute hela dagen. Men jag höll ut. Nu är jag bara trött.

Paraden

Pojkvännen framför museet

 

 

IKEA "lunch"

Fin blomma (ingen aning vad den heter. jag ska kalla den "Herbert" from now on. Haha)


Kommentarer
Postat av: Mana

jag vill också ha en Herbert!

2011-09-15 @ 22:35:00
URL: http://manatunmats.wordpress.com
Postat av: Nina

Haha, du är bäst Mana! När jag någon gång kommer att besöka dig tar jag en Herbert med mig :D

2011-09-16 @ 16:01:49
URL: http://misszombilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0