Where is my Hallonkräm you idiot!?!

Jag har försovit mig igen, rejält. Men egentligen finns det inte någonting som är viktigt att gå upp för. Jag tycker faktiskt att tidiga morgorna är en samhällelig konstruktion. Det är det sociala trycket som gör att man måste gå upp tidigt. Jag ser inte meningen med det. Men ändå känner jag mig skyldig eftersom jag har sovit tills halv 11. Tänk på alla saker jag kunde ha gjort redan! Det stämmer ju inte! Jag gör aldrig något produktivt klockan 8 på morgonen. Nu äter jag i alla frukost. Havregrynsgröt och kaffe. Min kära pojkvän sömngår nuförtiden (eller i alla fall nästan) och han åt upp all hallonkräm. Jag tycker om att ha hallonkräm med min gröt. Nu blev det kanel istället. Haha, jag svammlar om oviktigheter.

Igår var i alla fall en fin dag. Jag vaknade flera gånger under natten och morgonen men det gjorde ingenting eftersom katten låg och sov bredvid mig. Det gav mig så mycket glädje. Hon förföljde mig hela dagen, ville kela och gosa. Min katt är underbar. Och ångesten höll sig borta, den kom först under kvällen.

Jag måste plugga idag, så mycket som det bara går. Vi har handledning för uppsatsen tills veckan 37. Och det är snart. Så jag måste vara klart med all sekundärlitteratur-läsning efter helgen så jag kan börja skriva. Samtidigt måste jag också arbeta med veckans föreläsning och inlämningsuppgift. Kommer jag att klara av den här kursen? Jag vet inte. Men det vore kul att ha 15 hp på avancerad nivå. Jag ska förresten inte plugga från november tills slutet av januari. Då börjar vårterminen och jag ska försöka att sätta igång på riktigt igen. Om de från Liljeholmen inte hör av sig tills slutet av den här månaden så blir det privatläkare som gäller. Dit ringer man och får en termin inom 14 dagar. Och om jag måste prostituera mig för att kunna betala läkaren. Bryr mig inte.

Näää. Nu ska börja plugga. Vill inte men måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0