Overklighet




Jag existerar i någon slags overklighet. Hela dagen igår svävade jag mellan dissociation och en hemsk ångest. Men insikten och attityden har inte förändrats än. Det kommer kanske bli okej någon dag, hoppas jag. Jag mår dock väldigt illa och så har jag som vanligt magont. Men det som stör mig mest är överklighetskänslorna. Mitt jag vill inte vara med i verkligheten. Dessutom har jag ännu en gång sovit väldigt dåligt. Det är svårt att inte ge upp och låta skiten tar över.

Jag har igår beställt min första smartphone. Det var ett Comviq-erbjudande. Jag har kollat i flera timmar och försökt hitta catchen men det fanns ingen. Alltså jag måste ladda telefonen med 50 kronor en gång om månaden men det är allt. Jag ska ändå skaffa mig smart-kontantkortet för 169 kronor. Jag har ingen aning hur smartphones fungerar så jag kommer att vara upptagen ett tag med att försöka få saken att fungera. Jag hoppas att den kommer snart, i början av nästa vecka tror jag. Excitement!

Jag har nu också äntligen fått en riktig tid med min psykiatriker, om två veckor. Jag vill inte noja runt det hela nu utan jag ska några dagar innan förbereder mig. Jag vet vad jag vill men jag kommer att vara så nervös och ångestfylld under själva mötet att det kanske är bäst att jag skriver ner några stödord i förväg.

Idag ska jag ta det lugnt. Jag försöker att inte oroa mig för allt och inget. Jag är mest irriterad på att jag inte kan sova bra. Jag ska försöka träna sedan. Jag vill dessutom färga mitt hår idag. Jag kommer nog också att skriva brev. Och att läsa Kafkas "Slottet". Ikväll vill jag titta på filmen "Midnight in Paris". Egentligen ville jag gå på Stockholms kulturnatt men jag har inte orken, fastän alla evenemang är gratis. Jag hade gärna gått på Medelhavsmuseet eller någon Strindberg-föreläsning. Men näääääh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0