En rubrik som saknar innehåll - yeah

Jag lyssnar på Smashing Pumpkins. Ett fantastiskt band som jag har lyssnat mycket på som ledsen tonåring. Det går bra att lyssna på dem när man är en deppig vuxen också. Om jag nu är vuxen, det är nog något att ifrågasätta. Det är pissvarmt och jag störs jättemycket av det. Jag har låg blodtryck och blir alltid yr när det blir för varmt. Jag har verkligen inte mycket tur.
 
Jo, vad har hänt då? Inte så mycket. Jag har haft en hemsk dag på onsdag, jag kom inte ens ur sängen och grät, grät, grät. Och sedan dess har min gamla ångest också kommit tillbaka. Poor me. Torsdag träffade jag terapeuten K för sista gången. Han sa att det ibland var frustrerande att jobba med mig. Haha. Jag är en envis tjej. Men han sa också att det är lätt att tycka om mig och det känns ju bra. Vi kramades och sa hejdå. Ingen aning när jag får träffa min nya terapeut. Hon är på semester. Självklart.
 
Idag träffade jag Dr.X och min kontaktperson R på avdelningen. Det är alltid lika skrämmande att komma tillbaka till avdelningen. Jag hade hemsk panik också eftersom jag fick åka buss dit. På något sätt sitter paniken fortfarande i mig. Samtalet gick bra och jag tror att nästa vecka ska jag träffa dem för sista gången. Jag tror inte att de orkar ändra något på min medicinering mer. Och jag mår dålig ändå. Jag fick höra att jag ska ta mina lugnande, haha. Hur ofta blir man egentligen tillsagd att ta sin benzo? Det var i alla fall första gången för mig. Allt jag vill jobba på nu är att jag hålla mig ifrån att bli inlagd igen. Jag vill bara inte. R sa att jag alltid kan ringa dit och kan komma dit bara för ett samtal. Det känns bra. Fast, jag kommer nog inte göra det. Jag är skitdåligt på att be om hjälp eller att hjälpa mig själv.
 
Kvällen har Jimmy, Anders och jag spenderat med att flytta runt möbler. Rätt ansträngande i den här värmen. Vi har nämligen flyttat i andra sovrummet eftersom Jimmy ska få vårt. Eh, komplicerad. Han kommer i alla fall flytta in om en vecka. Katten har redan fått spel och nu gömmer hon sig och surar. Hon hatar förändringar. Anders och Jimmy har åkt till Maxi för att köpa godis eller något. Jag vill bara ha en cherry coke. Mmmm, cherry coke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0