Jag är sjuk, bra det, precis lagom i tid

 
Vad bra. Ungefär två timmar sedan har den febriga förkylningen som min pojkvän har också drabbat mig. Jag är ett snorigt febrigt monster. Så där lagom till jul. Alltså jag bryr inte så mycket om att det är jul, det är mest ledigheten som jag har efterlängtat. Okej, jag har inget jobb och jag pluggar inte men ändå har jag alltid ett fullspäckat schema med terapi, boendestöd och möten. Och nu har jag i alla fall i en vecka ingenting inplanerat. Men jag kommer nog inte kunna njuta av det eftersom jag är sjuk. Det är bara att ta sig genom. Att gnälla hjälper ändå inte.
 
Vi ville gå på bio igår men pojkvännen hostade, hostade och hostade. Det kändes inte schysst mot de andra biobesökarna. Jag vet hur själv hur irriterad man kan bli om någon stör när man vill titta på en film. Det var de 260 kronor förlorade. Bläh. Vi är ju rika så det spelar ingen roll. INTE.
 
Vad mer? Jag är klart med DBT:n men det skriver jag nog ett eget inlägg om. Vi har varit på julbord en vecka sedan, på IKEA, 100 kronor var, helt värt det. Sedan stannade vi till i soffa-avdelningen och vilade lite. Skön och mysig dag.
 
Imorgon ska vi gå och storhandla. Alltså jag tycker ju inte om jul men jag tycker om när det finns en anledning till att äta massor med onyttig mat. HA! Dessutom har jag fått en sådan där Nestlé Gusto kaffemaskin av min mamma till jul så jag behöver hitta sådana kapslar. Vardagen. Tråkig, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0