Hjälp mig andas!



Jag har haft migrän från helvetet igår. Inga smärtstillande hjälpte och jag mådde illa och kände mig yr. Alla smärtstillande hjälpte mig dock med sömnen. Jag tål inte medicin så bra och allting gör mig för det mesta trött. Så jag gick och la mig tidigt igår och sov faktiskt i 10 timmar. 10 ljuvliga timmar.

Jag har förresten pysslat med min blogg idag. Jag hade tröttnat på designen och ville ha svart text på vit bakgrund istället. Headern blev väl så där, min photoshop-kunskaper är inte väldigt djupa. Jag har dessutom ändrat kategorierna så det är lättare att surfa genom min sida. Jag tog bort några och la till två. Mjoa.

Idag har jag druckit en hel massa vatten och har därmed nog kunnat undvika huvudvärken. Istället kom ångesten. Självklart. Och de idiotiska uppgifterna jag får göra hjälper inte alls. Jag lär mig saker för att kunna klara av att åka tunnelbanan eller gå ut utan att lida alltför mycket. För det första har jag ingen aning hur jag ska spänna olika delar av kroppen. Okej, armarna, benen, händerna och fötterna kan jag spänna. Men höfterna och bröstet? Hur fan spänner man sina höfter? Dessutom får jag panik av att känna av mina olika muskler så där. Det blir ingen avslappning utan endast panik och min kropp börjar spänna sig helt av sig själv och jag blir orolig istället. Och sedan andningstrappan. Genom att koncentrera sig på min andning blir jag jätteorolig och min ångestnivå stiger. Jag skall göra denna övning i 15 minuter. Efter 5 minuter är min ångest så stark att jag endast vill låta bli göra det hela. Jag kan annars göra vilken mindfulness-övning som helst men jag känner ju endast två? Att koncentrera sig på sin andning och att observera olika saker?!? Men men. Jag gör vad jag skall göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0