Reincarnation - torture never ends (tomhetens rubrik)



Jag borde nog gå och lägga mig snart. Jag är dock inte trött alls och jag försöker just nu att koppla av med lite BBC Entertainment och en spinnande katt. Jag måste först installera lampan i gästrummet. Vill läsa senare. Jag sover nämligen inte i min egen säng tills söndag då vi har tvätttid. Fattiga som vi är har vi inte så många sängkläder (ska ändras på imorgon, alla pengar som är över ska investeras i sängkläder!). Och jag är övertygad om att mina sängkläder är fulla med katthår. Och om min förkylning/snuva/allergi nu beror på katten så vill jag undvika att det blir värre. Så jag undviker min säng.

Jag har mått lite bättre idag, i alla fall snuvan har nästan försvunnit. Jag låter dock väldigt sjuk när jag pratar. Ni vet, det där nasala tonfallet man får. Jag hade tyvärr lite feber idag, men ingenting som inte kunde avhjälpas med Alvedon. Jag sov länge och orkade att ta mig till individualterapin. Men vad jag mådde dålig på tunnelbanan!! Panik, ren panik. Jag var spyfärdig och var säkert på att jag skulle kräkas över kvinnan som satt motsatt mig. Jag stängde mig in i badrummet i tio minuter när jag hade kommit till mottagningen. Jag satt på golvet och skakade. Jag ville bara därifrån. Jag tog en Primperan mot illamåendet. När jag stod i kön till kassan började en dum hipster-tjej bråka med mig. Hon hade glömt att ta en nummerlapp och ville tränga förbi sig. Där stod hon i sina fina kläder, pratade i sin Iphone (med hörlurar och mikrofon) och hade nog något telefonmötet. Hon kände sig nog väldigt viktig. Hon var aggressiv. Förmodligen Borderline. Haha.

Mötet med K gick förvånansvärt bra idag. Jag hade en del frågor som han hade tillfredsställande svar på. Och vi diskuterade mina självmordstendenser. Vi gjorde en känslo-kedja, efter jag hade sagt att jag vill göra en sådan. Det var för första gången på länge ett fruktbart möte. Jag var dock lite besviken eftersom han inte vill hjälpa mig med försörjningen. Jag har ingen inkomst alls ju. Och han hade lovat mig att ställa mig i kön till någon kurator som har aning om fonder och sådant. Men det blev pannkaka av det hela, K hade självklart glömt det.

Jag har skypat med tre olika människor idag. Det var trevligt. Nästan skönare än att träffa människor i verkligheten. Det blev tre olika språk så jag vart lite förvirrad till slut. Sedan blev det lite naturgodis, ett brev och TV. Så jag har haft en helt okej dag, om det inte hade varit för panikångesten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0