Spyfärdig men attraktiv




Jag har haft några dagar som låg mellan avgrunden och paradiset. Det vill säga: de var helt normala och det mesta negativa gick rätt bra att hantera. Jag har dock attackerats av ett konstigt illamående. Jag har de senaste månaderna utvecklat ett ångest-illamående som ibland kan leda till att jag spyr. Men verkligen endast i extremfall: en gång när jag hade en extrem stark panikattack till exempel. Men de senaste dagarna har jag varit konstant illmående och spyfärdig. Hypokondrikern i mig skrek och jag trodde att jag hade magkartarr. Eller var gravid. Då kom jag på att jag har Primperan hemma. Hur dum är jag egentligen? Så jag tog en igår och en på morgonen idag och mår helt klart bättre. Till och med panikillamåendet på tunnelbanan höll sig i gränsen av det jag kunde hantera. Mmm. Jag undrar om det har att göra med att jag har ignorerat att jag inte tål laktos och har ätit en hel massa mjölkprodukter? Det kan ju vara det. Whatever. Nu mår jag okej i alla fall.

Igår fick jag ett vykort från Nepal. Det var förvirrande men kul. Jag har aldrig sett ett vykort från detta land! Så intressant! Om jag vore töntig, skulle jag faktiskt kunna börja samla på vykort. Det går ju fint att drömma sig bort till dessa platser.

Jag måste vara särskilt snyggt idag. Ibland kan det nog hända att jag kan gömma mitt fula jag under en hel massa smink och tuperat hår. På tunnelbanan kom en kille fram och ville ha mitt nummer. Först hade han stirrat på mig i några minuter och så tordes han fråga. Han måste ha varit högst 20 år gammal. Gullig! Han fick självklart inte mitt nummer men sådant boostar ju lite självförtroendet. Sedan fick jag ett komplimang om mitt hår idag (på färdighetsträningen). Typ: "ditt hår är så tjockt, långt och fint, hur gör du det?". Mjoa. Jag tvättar det och använder hårinpackning då och då? Annars så färgar jag det med en massa dåliga kemikalier, använder platång, tuperar det och använder alltför mycket hårspray. Frågan borde egentligen lyda hur jag har gjort för att inte tappa allt hår. Haha. Och sedan, japp, så jag fick jag höra att jag såg väldigt fräsch ut idag. Första tanken som slog mig var: "vadå? Ser jag annars sliten ut eller?". Haha. Men det kändes skönt att få höra att jag på något sätt är attraktiv.

Jag har också tränat de senaste tre dagarna. Men när jag tittade på Oscargalan tryckte jag i mig 500 gram godis. Men behöver ju sådant när man tittar på Oscargalan!! Jag har först tänkt att träna idag men jag tror att jag skiter i det. Jag är för trött. Dessutom har jag ju varit ute och promenerat fram och tillbaka till tunnelbanan (mördartrappan!!). Så jag ska nog laga mat snart och sedan kanske vila en stund. Jag har redan skypat med mina föräldrar, städat lite och lekt med katten. Nu har min energi försvunnit. Jag har ju också haft tre timmars grupperapi.

Aye, och jag har bränt mig tunga med het kaffe. Ibland får man vara idiot. Jag har dessutom hittat en gammal anteckningsbok med dikter och en karaktärsutveckling till en roman. Kanske jag postar en av mina första dikter på svenska senare. Kanske. Imorgon vill jag i lugn och ro kolla efter sommarkurser/distanskurser. Mmm, nu har det här blivit osammanhängande. Som sagt, jag är trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0