Vardaglig trams

Jag har haft en lugn dag igår. Jag var inte särskilt produktiv utan satt för det mesta med Skype och Facebook. Jag har äntligen fått svar från CSN och eftersom jag inte har någon inkomst så behöver jag inte betala av mitt lån. Det hade varit konstigt annars. Men det känns bra att jag har löst det där själv, jag är ju egentligen en av dem som alltid hoppas på att problem försvinner av sig själva. Jag orkade till och med träna igår. Jag tittade på "Mata Hari" och tyckte inte alls att Greta Garbo var särskilt snyggt. Förutom hennes ögonbryn, de är helt fantastiska! Jag grät lite i slutet av filmen. Jag tycker att äldre filmer (från 1920 och 1930 talen) är nästan som att titta på teater, känslorna är mycket starkare. Det fanns inga stora special effects utan det var skådespelarna som fick förmedla känslorna. Nu har jag fortfarande 4 timmar av "Dr. Mabuse" hemma, en tysk psycho-film från 1920-talet.

Idag skulle jag egentligen har träffat K för individualterapin. Men han är sjuk. Så jag tar det jättelugnt idag också. Jag sov jättelänge (det behövdes, första gången på länge). Jag behöver lugn. Nu ska jag lyssna på musik och skriva brev. Eller kanske leka lite med den där kvittrande pälsbollen som bara inte slutar stirra på mig. Den där lurande ångesten ignorerar så länge det går.

Saken jag just nu ältar i: Att jag än en gång fick höra att det inte går att förstå varför jag går i terapi eftersom jag verkar ju vara en så intelligent, glad, förnuftig människa. Tror folk att jag låtsas?

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Min behandlare varit på semester

de sista veckorna...

Och det med DBT-behandlingen har varit svårt, då de varit så insnöade på relationer, inget ännu på

personliga problem och hantering...

Sedan har jag svårt att prata i telefon, så att ringa

någon när jag mår dåligt är i stort sett omöjligt..

2012-02-13 @ 17:52:06
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0