Fuckweasel !!

Jag skulle kunna skriva om min ångest igen. Men vad finns det egentligen mer att säga? Jag är skakig, märker hur jag kommer allt närmare ett psykbryt, mitt hjärta slår så hårt att det nästan hoppar ur mitt bröst, jag känner hur tårarna vill rinna och jag kan inte göra något alls. Det kommer att hända. Det mörka luras alltid någonstans i mitt inre. Men just nu vill jag inte prata om min ångest i ett långt och utdraget självömkande inlägg. Ett sådant inlägg får ni nog imorgon igen. Eller tidigare.

Jag har idag funderat över några roliga saker som jag ser fram emot. Det måste ju finnas något som gör att jag vill kämpa och fortsätta. En dag i taget, en vecka i taget, en månad i taget. Jag är fortfarande pessimistisk (eller även realistisk) och jag vet att det inte kommer bli bättre och att jag måste fatta beslut utifrån denna premiss. Men hur som helst, saker jag ser fram emot. Dessa saker kommer att hända så det är inga drömmar utan min realistiska framtid.

1. Corbijn utställningen på Fotografiska.
Jag måste bara gå och se hans bilder. Han har tagit så många bilder på mina favoritband och så har han även jobbat med filmen "Control". Jag har fått lite pengar från min mamma så de kommer spenderas på entré-avgiften. Värd det.

2. "Dark Shadows"-filmen
Jag har alltid önskat mig att Johnny Depp skulle spela en vampyr. Ja, jag är kåt på Johnny Depp och har varit det sedan "Edward Scissorhands". Han är den hetaste mannen på planeten. Och hans flickvän är ful! Haha. Nej, men, han är en otroligt bra skådespelare och jag har alltid undrat varför de inte låtit honom spela Louis i "Interview with the vampire". Nu kommer snart Tim Burtons "Dark Shadows" ut och Johnny Depp spelar en vampyr. Ni kan inte fatta hur lycklig jag är för det!! Jag har faktiskt sett några episoder av serien (den gamla, inte 80-talets) och ser fram emot filmen så mycket. Jag kommer att dö kåtis-döden! Ljuvlig! Haha

3. Att läsa böcker
Jag har en lång, lång lista av böcker som jag vill läsa. Jag måste läsa för att känna mig tillräckligt litteratur-bildad som litteraturvetare som tar en studybreak. Den här våren vill jag läsa massor av böcker och det ser jag fram emot.

4. Att skriva
Jag vill skriva och ser fram emot att tvinga mig till det. Jag måste och vill sluta att säga att jag är för upptagen, för lat, för sjuk, utan talang. Bullshit, jag är bara rädd för att misslyckas. Jag har en fantastisk idé i huvudet och det ska komma ut. Och nej, det blir inte någon Borderline självbiografi som 90% av Borderline-tjejerna verkar skriva nuförtiden. Det blir en fiktiv roman utan någon koppling till min sjukdom. Jag skriver som det man bör skriva, utifrån det samhället vi lever i, utifrån mina intryck och utifrån hur människan ser sig själv idag. Inget Borderline-tjafs.

Så där har ni det. De få saker jag ser fram emot. Allting är inte svart i min värld. Det mesta är det. Men det kan också finnas små ljus av lycka i mörkret.

Och bara för att få det här inlägget framstå ännu positivare får ni nu ett fantastiskt exempel på Iphone Autocorrect och dess idioti.


 

 

HAHA !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0