Värdelöshet

Jag mår inte bra alls just nu. Surprise. Men just nu finns det faktiskt en anledning. Två anledningar. Igår fick jag ett brev från CSN. De vill att jag ska börja betala av mitt lån. Men jag tog tag i det och ringde dem. Det är väldigt olikt mig. Jag hatar att ringa myndigheter. Jag är konflikträdd. Men jag ringde. Jag tror till och med att jag har löst det hela. Jag får fylla i någon blankett som de skickar till mig. Jag har ingen inkomst alls så jag kan inte betala 1700 kronor var tredje månad. Även om jag har ringt och även om det är på vägen till en lösning så drog det hela ner mig. Jag känner mig som ett misslyckande. Jag vill ju plugga. Men nej, här sitter jag och är urfattig och får återbetalningskrav. Dessutom försov jag mig igår och kom aldrig iväg till färdighetsträningen. Jag vet att sådant kan hända men jag skämdes när jag ringde och sa att jag inte skulle hinna.

Och idag, idag hade jag möte med min terapeut. Och han föreslår att jag skall börja jobba. Jag fattade ingenting. Jag har precis börjat med terapin ju. Jag klarar inte av att jobba, jag har aldrig klarat av det på grund av den sociala ångesten. Jag kan inte prestera när jag har någon som granskar mig hela tiden. Jag är alltid rädd för att att göra något fel. K började prata om AF och allt sådant. Jag sa bara "NEJ NEJ NEJ!". Jag förstår bara inte, det är ju ett alldeles för stort steg i början av en terapi. Vad det hela gjorde är att jag känner mig som ett ännu starkare misslyckande. Jag bidrar med ingenting till samhället. Jag klarar inte av att jobba. Jag har inga pengar. Jag blev påmint om mina svaga sidor, om mina problem. Jag kan inte fungera normalt. Hur kan jag jobba om jag inte ens kan plugga, det enda jag vet jag är bra på och tycker om. Jag förstår inte vad K ville åstadkomma med det hela. Jag blev gråtfärdig och jag hatar att gråta inför andra. Jag skämdes. Som fan. Jag hatar honom för vad han har gjort med mig just nu. Även om det inte var medvetet gjort. Jag har ännu en gång fått veta att jag är värdelös. Att sitta i två minuter och stirra i golvet för att inte gråta= skam. Fan. Jag vet inte vad han ville åstadkomma med det hela.

Så jag känner mig värdelös. Jag är ingenting. Jag bidrar med ingenting. Jag är en parasit. Jag är ett misslyckande. Jag förtjänar inte att leva. Självdestruktiva tankar hela tiden. Jag kommer aldrig ur det här. Jag kommer för alltid förbli den här hemska människan. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0